No

30 03 2017

M-am tot uitat prin comentarii şi am observat foarte multă lume ce se întreabă de ce noi, cei care dorim să ne sinucidem şi cei care până la urmă o şi fac, de ce? De ce aleg asta? Toată lumea reproşează că „gandeşte-te la ce rămâne dacă mori, la toată suferința celor ce țin la tine”.
Păi bine măi, întrebarea mea este următoarea: de ce noi trebuie să ne gândim la asta înainte de a ne sinucide în situația în care toți oamenii aceştia care „țin” la noi au fost atât de atenți la noi încât nu au observat că omu’ acela de lângă ei suferă, că nu mai poate, că cedează. De ce nu au fost în stare să îi salveze? Să observe că lucrurile nu sunt foarte ok.

Acțiuni

Information

2 responses

30 03 2017
Adrian

Dragă „No”,

În primul rând, bun venit aici. Întrebările tale sunt cât se poate de bune… Doar cine a fost nevoit să înfrunte, pe lângă situațiile dificile, și indiferența celor din jur, poate înțelege o parte din ceea ce este în sufletul cuiva aflat într-o astfel de situație. Se spune că nu cuvintele rostite dor cel mai mult, ci cuvintele care nu au fost rostite, deși ar fi fost dorite și așteptate…

Sigur, înțeleg întrebarea… însă, dacă ar fi să încerc un răspuns, aș zice că nu pentru ei, ci pentru tine! Tocmai, pentru că tu poți înțelege durerea și dramatismul acelei situații, tocmai de aceea NU le poți face una ca asta! Oare chiar nu există soluții pentru problemele cu care te confrunți? Uneori, când suntem extrem de obosiți de la atâtea lupte și frământări, pur și simplu nu mai putem vedea o rezolvare, deși ea există! Acela este momentul în care avem nevoie de prieteni care să ne deschidă ochii… care să simtă, să ne asculte, să plângă alături de noi… Iar noi suntem aici!

În coloana din partea dreaptă am creat o „căsuță” pe care am numit-o „No”. Este a ta! Dacă citești aceste rânduri înseamnă că ai găsit-o deja! Te așteptăm AICI cu mai multe detalii despre tine și problema cu care te confrunți!

Cu prietenie,
Adrian

10 04 2017
Alexandru M

Salut No, in primul rind permite-mi sa ma prezint, sunt Alex, si poate impotriva asteptarilor tale, sunt unul dintre cei care se implica si carora le pasa de cei aflati in jurul lor. Am citit comentariul tau si marturisesc, ca pe de-o parte iti inteleg nedumerirea si poate frustrarea legata de superficialitatea celor care sunt in apropierea persoanelor vulnerabilizate si care prin sinucidere vad o „cale de iesre” dar pe de alta parte ma intriga aciditatea cuvintelor tale. Asa cum ai observat, traim intr-o societate care este caracterizata de singularizare si introvertire, care nu mai pune acent pe empatie pentru ca unii dintre noi considera ca problemele lui sunt suficiente pentru a nu se mai implica si in problemele altora. Grija de zi cu zi, pe unii dintre noi ne face mai putin sensibili la nevoile celui de linga noi si asta se poate traduce printr-o oarecare indiferenta. Am ajuns sa traim mai mult conform unei paradigme, „ajuta-te ca sa fii ajutat” si mai putin pe „ajuta-i pe altii ca sa fi si tu la rindul tau ajutat”. Eu nu am sa iti adresez intrebarile obisnuite „de ce vrei sa…” sau „nu te gindesti la …” ci am sa ma concentrez doar asupra ta personal si am sa te intreb, ce crezi ca se va intimpla cu TINE daca ai sa finalizezi intentia pe care o expui? Crezi ca va mai exista o continuare dupa „marea trecere” sau totul se rezuma la „intuneric si nimic”? Crezi ca vei mai continua sa existi si dupa sau nu? Daca vei mai continua sa existi, in ce forma o vei face? Vei fi constient de alegerea pe care ai fi facut-o? O vei regreta si vei incerca sa o repari? Sunt intrebari legitime care ne-ar ajuta pe amindoi ca sa stiu cum putem aborda pe mai departe dialogul dintre noi. Indiferent de ce imi vei raspunde eu am sa fac un prim pas si am sa-ti destainui faptul ca EXISTA O CO NTINUARE SI DUPA! CE SE INTIMPLA APOI, AM SA-TI SPUN DUPA CE VOM LAMURI ASPECTELE PREZENTATE MAI SUS.

Lasă un răspuns

