Malina

4 07 2016

Buna sunt Malina si am 14 ani!
Am avut acum recent evaluarea nationala,la romana a fost simplu si la matematica la fel dar eu nu am putut sa ma concentrez la mate si mi-am calculat punctajul si imi iese o nota cam mica,matusa mea este profesoara de matrmatica si directoare la scoala la care am invatat,iar ea acum este foartr suparata pe mine,abia de ma.mai priveste in ochi si eu sunt suparata pe mine,dar ce sa fac?Stiu e vina mea,dar examenul s-a dat ce pot sa fac…nimic!Cand eram mica parintii mei au divortat,mama mea s-a recasatorit iar tatal meu lucreaza in Bucuresti si eu am ramas cu matusa!Ea m-a cresut timp de 11 ani!Ieri dupa ce am iesit de la evaluare am inceput sa plang in hohote,nu ma puteam opri,la un moment dat ma sufocam!Apoi pe seara am adormit si am avut un vis groaznic!Fusesem impuscata in cap si toate spitalele erau inchise,imediat cand m-am trezit inca aveam lactimi in ochi si incepusem sa am frisoane si febra,simteam ca nu mai pot inchide ochii!Prietena mea cea mai buna era prin apropierea casei mele si cand m-a auzit plangand a venit imediat la mine si m-a tinut in brate,asa m-am mai linistit!Apoi am intrat in casa si iar am adormit pana in dimineata aceasta,iarasi am vidat urat ca si cum vedeam o inagine cu mine spanzurata,era ingrozitor,de ce sa mai triesc?Stiu ca am o viata lunga in fata,ca sunt prea mica sa ma gandesc la asa ceva,dar nu mai rezist!Daca persoana care m-a iubit si m-a crescut in acest timp mi-a spus ca ii este rusine cu mine,de ce sa mai traiesc?Va rog ajutati-ma,dati-mi un sfat!


Acțiuni

Information

4 responses

4 07 2016
Adrian

Dragă Malina,

Bun venit aici! În coloana din dreapta a fost creată o „căsuță” cu pseudonimul pe care ți l-ai ales. Dacă citești aceste cuvinte, ai ajuns acolo unde trebuie. Aici vor sosi, în curând, comentariile membrilor grupului nostru virtual de suport.

Cu prietenie,
Adrian

4 07 2016
liviu1995

Buna Malina! Am citit problema ta cu destul de multa ingrijorare. Inca mai exista parinti, unchi, matuse etc care efectiv isi terorizeaza la propriu copiii cu invatatul. Nu zic ca e un lucru rau sa inveti. Dar nici sa exagerezi. Daca ai avea 10 pe linie la ce crezi ca ti ar ajuta? Crezi ca iti garanteaza succesul? Crezi ca peste ani o sa ti adaugi carnetul de elev cu 10 pe linie la CV? Iti zic eu, nu. Daca luai o medie mare la Evaluare intrai intr un liceu mai bun, e drept. Dar asta nu inseamna ca cu media ta intrii la cel mai prost din Romania. Intra la liceul la care te incadrezi cu media cu unde ti ai dori. Important e sa ti dai si tu interesul in cei 4 ani. Bacul il poti lua din orice liceu. Nu te mai necaji cu ce ti a spus matusa ta. Ti a spus asta ca sa te ambitioneze, stie ca poti mai mult. Incearca totusi sa i explici ca ai gresit datorita emotiilor nu datorita nepregatirii. Orice om poateavea emoti in special la un examen. Multi au acest „blank” desi sunt elevi ori studenti din cei mai buni. Eu te as sfatui sa inveti sa ti stapanesti emotiile si sa ai mai multa incredere in tine. Gandeste te ca nu e un capat de tara aceasta evaluare. Eu am dat bacul acum 2 ani. Recunosc ca si eu am avut emotii, eu fiind o fire mai emotive, dar m am calmat singur. Imi imaginam ca nu s in sala de examen, imi ziceam ca sunt pe stadion, ca joc o finala important, ca lumea ma incurajeaza si ca eu trebuie sa dau totul din mine. Si chiar a mers. Am luat bacul cu 7:03. Pentru mine a fost ok. E drept, e o metoda ciudata dar la mine da roade. Cauta si tu pentru tine solutia si va fi bine.
Incearca sa nu te mai consumi atat pentru acest examen. Priveste si partile bune. De intrat, intrii oricum la liceu. Iar acolo poti sa demonstrezi ca esti un elev bun. Si daca nu te acomodezi poti sa te muti viitorul semestru. Si tot vei intra in liceul dorit. Crede ma ca aceasta este o mica problema. Se vezi ce va fi la bac ori la faultate. Acolo chiar e greu. Nu te mai gandi la sinucideri si prostii de genul asta. Esti tanara, ai un viitor inainte pe care doar tu ti l poti croi. N are rost sa ti faci rau cu o Evaluare. Eati prea tanara ca sa suferi de depresii. Bucura te de vacanta, de viata ,de tot. Si nu uita sa porti o discutie serioasa cu matusa ta! Spune i ca si pe tine te a dezamagit ea avand in vedere ca in momente atat de dificile pentru tine in loc sa te inteleaga, sa te ajute sa treci peste ea mai mult rau iti face.
Multa bafta si sper ca ti am fost de ajutor!

4 07 2016
Nutzu

Bună , Mălina ! Eu sunt Nuțu , am trecut șinei prin aceste clipe , i-am dezamăgit și eu pe cei care țin la mine , în nenumărate moduri ! Ce pot să-ți spun e că că Adulții au diferite moduri de a-și arăta faptul că țin la tine ! Tind să cred , că Mătușa ta procedează în acest mod , care în opinia mea este total greșit , doar pentru a te motiva să lupți și a dovedi că poți mai mult !
Eu te rog , renunță la aceste gânduri negre , o notă mică la matematică , este doar o notă mică , iar tu ai nenumărate oportunități de a arăta de ce ești în stare , urmează anii de liceu , cei mai frumoși ani din viață , poate vei opta pe urmă pentru o facultate , cine știe … Chiar se merită să gândești atât de radical ? Eu am ajuns la concluzia că eu sunt suma eșecurilor mele , uneori ceea ce faci greșit , te face să evoluezi , să încerci să faci altceva🙂

Mă repet , și eu am trecut prin ceea ce treci tu , te înțeleg perfect , și aștept vești de la tine !

8 07 2016
Gabriela Cîrstea

Dragă Mălina,

Am văzut (cu creionul în mână) subiectele la mate și, într-adevăr, în afară de ultima problemă de geometrie (subpunctul c), restul se puteau face fără prea mari dificultăți.
Așa cum spui, faptul e consumat și nu are rost să te gândești ce ai fi putut face. Mătușa ta se va calma și își va alina orgoliul rănit. Fiind profesor de mate, o bună parte din nota ta este și a ei, deci trebuie să înțelegi că îi este greu, mai ales în fața celorlalți colegi.
Important e să înveți ceva din întâmplarea asta. Ca om care a lucrat mult mate și fizică, îmi permit să-ți împărtășesc câte ceva din experiența mea. În condiții de examen, când emoțiile ne copleșesc, singura șansă să ne putem concentra e să intrăm într-o stare pe care aș numi-o “pilot automat”. Adică având subiectele în față, și bazându-ne pe zecile/sutele de exerciții lucrate deja, mintea preia aproape automat controlul, pentru că recunoaște tipul de exercițiu. Asta merge la exercițiile mai ușoare și cu grad mediu de dificultate, normal. Dar odată ce ai rezolvat deja exercițiile mai ușoare (din prima parte), capeți o liniște sufletească pentru că știi că ai avansat și ai timp suficient să te gândești și la restul de subiecte. Emoțiile dispar și te poți concentra la subiectele cu adevărat dificile.
Indiferent la ce liceu vei fi, te sfătuiesc să nu te descurajezi și să continui să înveți. Matematica de clasa a 9-a e mai dificilă, deci pregătește-te pentru efort. La mate și la fizică nu se poate învăța altfel decât lucrând foarte mult. Dar, te asigur, merită. Chiar dacă nu vei face inginerie, materiile astea două îți vor structura gândirea, te vor obișnui să evaluezi critic orice situație/afirmație și să iei decizii raționale, nu bazate pe impulsuri sau emoții de moment.
Concluzie: capul sus! Odihnește-te o perioadă, apoi joacă-te cu niște exerciții de mate așa, de amuzament.
Te așteptăm să revii cu noutăți.

Mult succes!

Gabriela

Lasă un răspuns

