Yuno

30 05 2016

Am doar 14 ani si am trecut prin multe… Familia mea este un dezastru, nu ma integrez in niciun grup, sunt considerata satanista pentru ca ascult rock si multe altele. In acesti ani de viata am incercat sa ma sinucid de 9 ori, cea mai reusita dintre tentative m-a dus la spitalul 9, unde am stat 2 saptamani. De atunci merg la psiholog si iau antidepesive, dar nu ma ajuta, eu tot in lumea mea raman, ma izolez acolo, triesc fara a trai de fapt, tot ce vrea e sa reincep viata, sa fiu mai bine


Acțiuni

Information

8 responses

30 05 2016
Adrian

Draga Yuno,

Bun venit aici! In primul rand, nu esti satanista pentru ca asculti rock, ok? Indiferent de ce spun unii sau altii…

Apoi, e bine ca mergi la psihoterapie, si ca iei medicatia prescrisa, e chiar foarte bine, insa ai discutat cu terapeutul tau despre felul in care te simti? Ca simti ca nu prea te ajuta? Poate iti schimba ceva in terapie sau in medicatie… Uneori este relativ greu sa echilibreze exact si precis chimia creierului, asa ca anumite substante din medicamentele prescrise pot avea efectul scontat, altele mai putin sau intr-o perioada mai lunga de timp… Nu este o tragedie, insa atat psihiatrul care ti-a prescris medicamentele, cat si psihoterapeutul cu care discuti trebuie sa stie cum te simti… Ai discutat cu ei lucrurile acestea?

Cu prietenie,
Adrian

25 06 2016
Yuno

Da am discutat, nu prea m-a ajutat, dar am cunoscut alti adolescenti la spital care ma inteleg, ne-am sustinut reciproc de atunci.🙂

30 05 2016
Gabriela Cîrstea

Dragă Yuno,

Cred că prima oară când am auzit inepția asta cu ”dacă asculți rock înseamnă că ești satanist” a fost după tragedia din Colectiv. La început m-am înfuriat, apoi mi-am dat seama că unii oameni pun etichete pentru că le e mai ușor decât să facă efortul să-i înțeleagă pe cei care sunt diferiți de ei.
Mi-am amintit că, în perioada în care predam într-un liceu din București, ”rockerii” mă așteptau pe hol, pentru că în clasă ”maneliștii” ascultau manele la maxim.
Eu nu cred că poți defini un om doar prin prisma muzicii pe care o ascultă. De exemplu, eu când conduc, ascult numai Rock FM. E singurul radio românesc pe care-l mai suport. N-aș zice că știu foarte multe despre rock sau heavy metal, dar ascult cu mare plăcere Metallica (preferata mea e Unforgiven), Manowar, Phoenix sau Bucovina (Cărări în suflet). Descopăr tot timpul trupe noi, le ascult și merg pe ce îmi inspiră. Nu mă interesează ce e la modă, sunt prea bătrână pentru asta.
Așa că … nu lua în seamă ce spun ceilalți despre preferințele tale.
Te rog însă să fii atentă cu antidepresivele pe care le iei. Dacă ele nu te ajută sau, și mai rău, dacă ai gânduri de sinucidere, te rog să-i spui asta psihiatrului care te consultă. Sunt cu totul de acord cu ce te-a sfătuit Adrian.
Te-aș mai întreba câte ceva (de ex., de ce zici că familia ta e un dezastru?) dar pentru un prim mesaj am scris destul.
Nu te izola, încearcă să descoperi subiecte care te interesează și scrie-ne aici mai multe despre tine.
Între timp, uite o piesă (epic music) care mie îmi dă aripi: Never back down (Nu te lăsa niciodată doborât/ă):

Ai grijă de tine!

Gabriela

25 06 2016
Yuno

E destul de complicat cand vine vorba despre familia mea… Pe la 10 ani am gasit un certificat de nastere care s-a dovedit a fi al surorii mele vitrege de care nu stiam nimic si nici acum nu stiu, e foarte posibil sa fie moarta…parintii mei nu pre mi-au vorbit despre asta. Stau cu bunica mea de la un an. Pe la 4 ani parintii mei au cumparat o casa la tara, iar tata face naveta aproape zilnic. Mama mea lucreaza in Anglia momentan. Parintii mei au divortat din vina datoriilor, pentru a nu le lua casa, desi ei inca sunt „impreuna”. Nu sunt apropiata de ei, chiar deloc de mama. Imi spun lucruri dureroase cum ar fi „Ne faci de ras”, „Nu esti buna de nimic”, desi sunt am note foarte bune si particip la multe competitii. Imi place mult sa citesc, sa compun poezii si sa desenez.🙂

26 06 2016
Gabriela Cîrstea

Dragă Yunno,

Mă bucur foarte mult că ai revenit și că ești mai bine.
Referitor la relațiile cu părinții, cred că cea mai constructivă atitudine este să îți spui că doar atât pot ei acum. Timpul poate schimba multe.
N-a fost niciodată ușor să fii părinte, dar cred că pe zi ce trece e tot mai greu – nu numai din cauza responsabilităților materiale (tot mai dificil de asumat) – dar și pentru că lumea voastră, a tinerilor, seamănă tot mai puțin cu lumea în care ne-am format noi – generația care are acum 40 – 50 de ani. Cred că e nevoie să fii tu însuți (ca părinte) o persoană împlinită, să fii mulțumit de ce ai realizat ca să poți avea o relație bună cu propriul copil. Altfel, frustrările tale se vor revărsa asupra copilului. Și e mai simplu să-i spui copilului ”Nu ești bun de nimic” decât să te uiți în oglindă și să-ți spui ție însuți: ”Ce-am făcut cu viața mea? Nu sunt bun de nimic”.
Așa că, dacă tu știi că n-ai ce să-ți reproșezi, gândește-te că au avut o zi proastă ori de câte ori te jignesc. Fii tu însăți foarte exigentă cu tine și mergi mai departe fără să te descurajezi. Vei întâlni oameni care te vor aprecia pentru ceea ce ești, pentru ce știi să faci. Sigur, e trist să fii înțeles și apreciat mai bine de un străin decât de propriii tăi părinți, dar nu e lucrul cel mai rău care ți se poate întâmpla.
Vor trece anii, vei avea familia ta și vei fi pentru copiii tăi o mamă așa cum ți-ai dorit tu să ai. Spun asta din experiență. Am avut cu mama o relație foarte zbuciumată (mă exprim elegant), cu perioade de ani întregi în care a refuzat să mă vadă – pe fata mea a văzut-o prima oară la 5 ani după ce se născuse.
Dar din toate astea eu am învățat ce NU trebuie să fac, iar acum am cu fata mea o relație excepțională, deși am trecut prin momente dificile.

Când ne scrii și nouă una din poeziile tale? E nemaipomenit că îți place să citești, să compui poezie, să desenezi. Ce cărți ne-ai recomanda din cele care ție ți-au plăcut?

Cu gânduri bune,

Gabriela

31 05 2016
BabyDoll

Draga Yuno,

Cumva numele tau este inspirat dupa personajul Yuno Gasai?

Si eu ascult rock, metal, black metal si multe alte subgenuri. Majoritatea oamenilor tind sa fie ignoranti, fiindca vorbesc despre anumite subiecte fara sa se documenteze. Din partea oamenilor de genul, nu ai de ce sa lasi rautatile lor sa te afecteze. Ei sunt la un alt nivel fiindca vor sa ramana ” neslefuiti” si sa ramana in carapacea lor de cunostiinte, fara sa deschida ochii.
Foarte multi oameni de succes nu erau foarte populari in trecutul lor, ba chiar unii nu se integrau deloc. Tu continua sa iti definesti particularitatile si sa fii tu insati, asa vei stii ce persoane te plac pentru ceea ce esti. Poti chiar sa te alaturi unui grup. Un grup de chitara de exemplu. Poate vei gasi persoane cu aceleasi interese. Dar in timpul asta, poti sa incerci sa folosesti singuratatea in favoarea ta, sa inveti sa te descoperi si sa iti alfi interesele. Ai mai incercat sa pictezi, desenezi, sa scrii? Focalizeaza-te pe pasiuni, si incearca sa iti canalizezi toate sentimentele folosindu-te de ele. Te ajuta mult daca iti exprim trairile printr-o pasiune.
In ce sens familia ta e un dezastru?

Good Luck!

25 06 2016
Yuno

In ultimul timp am fost mult mai bine… Multumesc pentru gandurile frumoase aduse.

25 06 2016
Yuno

Multumesc pentru intelegere, acum sunt relativ mai bine.🙂

Lasă un răspuns

