Andrada 8

5 03 2016

Bună. Ma numesc Andrada si ma gândesc să îmi iau viaţa… viaţa mea nu este una întocmai perfectă. Înainte de Crăciun am aflat împreună cu mama mea ca tata o înşeală dar nu numai cu o femeie ci cu mai multe. Tata i-a promis mamei ca nu o va mai face dar mama nu a fost prea sigura. Bunica mea a rugat-o pe mama sa ii mai dea o şansă tatălui meu. Mama i-a mai dat o şansă. Apoi după ceva timp am descoperit ca tata nu a renunţat la ceea ce a făcut. Părinţii mei s-au certat iarăşi. Zi de zi nu aveam linişte. Am început sa ma frământ si eu si am scăzut foarte mult la învăţătură . Părinţii mei ai observat si ei asta dar nu s-au oprit. Mama l-a iertat iarăşi pe tata. Apoi am aflat ca si mama il inseala pe tata dar nu i-am spus. Dupa a inceput tata sa bea si sa vina acasă foarte tarziu pe la 3:00-4:00. Fratele meu l-a pus pe tata sa ii promită ca nu mai bea cu lacrimi in ochi..Tata i-a promis dar nu s-a tinut de promisiune. Ba chiar a facut mai rau. Intr-o seara s-a întâlnit cu mama pe stradă si a batut-o. Mama tot sta cu el. Nu o pot înţelege. Acum este bolnavă din cauza tatălui meu care ii provoacă stres. Nu stim cand vine treaz sau beat. Intr-o seara am dormit la bunicul meu de frica tatălui meu. Pe la ora 2:00 a inceput sa o sune pe mama si sa o întrebe urlând la telefon ca unde suntem. Mama nu i-a spus si i-a închis. Apoi tata o tot suna iar ea ii dadea pe ocupat. Tata a început sa ii trimită mesaje cu ,, te omor”. Asta s-a întâmplat ieri :((( acum nici nu ştiu cum sa fac. Poate daca mor se va termina chinul acesta


Acțiuni

Information

4 responses

5 03 2016
Adrian

Draga Andrada,

Bun venit aici! Aici vei gasi, in curand, raspunsurile membrilor grupului nostru virtual de suport. Pentru inceput, iata cateva ganduri din partea mea…

Nu, daca mori problema NU se va rezolva in nici un caz, ba, dimpotriva, va fi MAI RAU – cel putin pentru mama ta. Gandeste-te cat de stresata este ea acum, din pricina problemelor pe care ORICUM le are cu tatal tau… Ei, cum ar fi ca acum, colac peste pupaza, sa se mai trezeasca si ca fata ei draga, unul din putinele motive de bucurie pe care le are in viata asta, face acel gest cumplit si se sinucide? Te rog sa te gandesti bine, si sa NU cumva sa iti faci rau… Cel putin pentru mama ta, aceasta va fi prea mult de suportat, si s-ar putea ca ea sa iti urmeze exemplul… Chiar crezi ca merita?! Eu zic, cu tarie, NU! Nu merita!

Tatal tau, daca este alcoolic, are o problema mare si nu se poate controla. Aceasta insa nu inseamna in nici un caz ca are o scuza pentru comportamentul lui, sau pentru ca va terorizeaza, ori pentru ca o ameninta pe mama ta cu moartea! Si in nici un caz nu are nici o scuza pentru a o lovi!

Acum, ce e de facut? Tu esti o fata suficient de inteleapta incat sa iti dai seama ca astfel de probleme au scapat oarecum de sub control. Mama ta, la randul ei, este depasita de situatie si nu stie ce sa faca. I-a dat nenumarate sanse tatalui tau, in speranta ca el se va schimba, pentru voi… Insa cred ca stim amandoi ca el nu se va schimba prea curand, nu pentru ca nu vrea, ci pentru ca nu poate… Daca este alcoolic, atunci aceasta boala (pentru ca alcoolismul este o boala!) il stapaneste… si are nevoie de ajutor din exterior pentru a reusi sa faca ceva.

Poti incerca sa iei legatura cu Directia pentru Protectia Copilului – inteleg, din ce scrii, ca esti inca minora, asa ca ei vor interveni, cu siguranta, daca le vei cere ajutorul. Sa nu crezi ca te vor lua din familie sau alte prostii de genul acesta, insa daca vei cere ajutorul lor, ei vor trimite o echipa care va evalua situatia si va lua o decizie buna. Poate ca pentru tatal tau aceasta va fi o scuturatura zdravana, care il va determina sa isi schimbe comportamentul… Poate ca ei ii vor explica si mamei tale ce are de facut – de exemplu, ea poate solicita un ordin de restrictie, care il va tine departe de voi pe tatal tau violent si il va determina sa urmeze o forma de terapie, care sa il ajute sa isi schimbe comportamentul.

Nu va fi usor, insa te asigur ca solutia este infinit mai buna decat sa te sinucizi. In felul acesta, cerand ajutor, chiar poti schimba ceva… Desigur, cu rabdare si perseverenta… Daca nu stii la ce numar sa suni, poti incerca sa suni la 116111 – Telefonul copilului, iar ei te vor indruma pe mai departe!

Desigur, si noi suntem aici, oricand! Sa ne tii la curent cu situatia ta, ok?

Cu prietenie,
Adrian

5 03 2016
Jean

Nu stiu ce sfat sa-ti dau insa eu am avut o tentativa de suicid in 2014 si nu- ti doresc sa faci asta, cumva o sa treci peste problemele astea, trebuie sa fi tare si sa vorbesti cu cat mai multa lume sa-ti spui durerea si sa asculti sfaturi doar de la cei apropiati tie si care te inteleg

5 03 2016
Gabriela Cîrstea

Dragă Andrada,

În completarea sfaturilor lui Adrian, cred că ar fi bine să spui și altor rude apropiate despre toate astea. Poate că, fiind scuturați de o minte lucidă din afara situației în care s-au închis, părinții tăi se vor rușina și se vor trezi la realitate. Apoi, din moment ce ei nu pot găsi o rezolvare (deși înțeleg că au încercat), e normal ca altcineva să caute o soluție.
Ai încercat să stai de vorbă cu tatăl tău când e treaz?
Ori de câte ori te simți copleșită de scandalurile din familie, te rog să îți amintești următoarele lucruri:
1. Nu ai nicio vină pentru situația în care se află părinții tăi; ei și-au creat singuri problemele, deci ei trebuie să le rezolve;
2. Din momentul în care te-au adus pe lume și (cel puțin) până vei împlini 18 ani, părinții tăi au datoria să facă tot ce pot ca să te ajute să te dezvolți și să te împlinești. Grija pentru copii depășește orice alte preocupări pe care ei le-ar putea avea.
Ai un viitor înainte. Suferințele prin care treci acum vor fi la un moment dat niște amintiri triste. Din păcate, nu ne alegem părinții. Dar nici nu suntem condamnați să suportăm la nesfârșit situații dureroase, ca cea în care ești tu acum.
Revino cu vești despre tine cît mai curând.

Cu gânduri bune,

Gabriela

22 03 2016
giovis85

cunosc foarte bine situatia ta asa era si la mine in familie,incearca sa iti convingi mama sa divorteze,eu am facut gresala sa Ii impac,a fost bine un an dupa aia mult mai rau ,cine loveste odata o face si a 2a oara

Lasă un răspuns

