Alin 19

16 08 2015

Va rog sa ma ajutati cu un sfat ceva sau orice..Cand eram mic aveam o groaza de prieteni cu care ma jucam,acum nu mai am niciunul,in viata reala, m-am inchis in mine si m-am departat de majoritatea, sunt cam timid, mi-e mai usor sa vorbesc pe net:( Am mai spus asta o data pe TPU mai demult.E frustrant si trist.Am avut depresie dar am trecut de ea, acum am doar melancolie.Cand eram mic eram sociabil acum ma pierd cand trebuie sa vorbesc cu un adult sau cand sunt mai multi intr-un grup,poate cineva sa imi dea un sfat ce as putea face? Ma simt singur, sunt si singur la parinti, parintii ma iubesc, sunt ok dar nu e de ajuns.Practic nu am viata sociala.Pe net am cunoscut foarte multi oameni in decursul a 10 ani de cand am net dar pe net sa cunosti oameni e bullshit, nu te ajuta cu nimic.Sunt mai linistit de felul meu dar stiu sa si glumesc, mai demult ma gandeam sa plec de acasa si sa ma duc intr-o padure sa nu mai stiu de nimic dar ma gandesc la parinti…nu mai am depresie, sunt mai energic, mai ok dar melancolia ma omoara.E frustrant sa traiesti degeaba pe pamantul asta.Practic tot ce vreau sunt cativa prieteni,amici cu care sa vorbesc,vedeti avatarul meu,ma reprezinta cel mai bine,eu,singur,trist cu motanul,sincer nu vrea sa ma victimizeez dar e bullshit viata asta,in Dumnezeu cred mult insa nu ma duc la biserica, am credinta in suflet si asta e de ajuns, va dati seama ca de iubita nici nu poate fi vorba, cine ar sta cu un ‘antisocial”? Sau timid sau baiat linistit? Si practic habar n-am cum sa ma comport intr-o relatie.Mai demult,mi-a zis un coleg,eram nou in clasa,de abia ma mutasem,ca fetele ma simpatizeaza,bine,unele dar eu parca fug de ele,le resping,si asta din timiditate, ati mai vazut ratat ca mine? Mi-am facut curaj sa va zic ce am scris in intrebarea asta, practic nu am avut adolescenta, copilarie am avut dar adolescenta iocsi sunt foarte frustrat si trist din cauza asta.M-am mutat de 3 ori de cand sunt la liceu si peste tot am lasat o impresie buna,am invatat,ajutam colegii, eram de treaba dar prea retras, prea in banca lui, prea timid.Sincer mai bine ma nasteam fata, ca n-am fata de baiat..macar daca as fi cine stie ce urat si aurolac.dar nu sunt.si uite asa sufar.sufar.Ce as putea face? Dati-mi va rog cateva sfaturi.Inafara de sinucide-te sau da-ti foc, ca asta o sa fac daca o sa mai sufar mult.Viata mea de acum e un bullshit.E ca un mar fara gust:( Ma consolez ca ma mai joc cu motanul, pe calculator si mai vorbesc pe internet cu prietenii virtuali.Dar e nasol tare.Ce sa fac? Mai are rost sa sper ca va fi mai bine?

Acțiuni

Information

30 responses

16 08 2015
Adrian

––––––––––––––––––––––––-
La 16.08.2015, Aleqsa a raspuns:
––––––––––––––––––––––––-

Alin, cati ai? Din nume as spune ca ai 19. Am dreptate?
Am hotarat sa-ti raspund, pt ca nu stiu cine s-ar fi inghesuit s-o faca, avand in vedere ca toata lumea este preocupata de propriile probleme. In mesaj ai scris ca ai avut depresie. Motivul depresiei tale este lipsa prietenilor? Atat? Da-mi voie sa-ti spun ca am auzit de cazuri mult mai grave. Si ca sa-ti dau un exemplu : un cuplu a plecat in strainatate pt o viata mai buna, dar pur si simplu nu s-au putut acomoda cu conditiile de acolo, iar intr-un sfarsit, femeia s-a sinucis, lasandu-si barbatul singur. Cat de adanca crezi ca este depresia in care a cazut omul ala? Imi imaginez ca nu-ti poti da seama, avand in vedere ca n-ai trecut prin asa ceva, dar privind totul la rece, cred ca nu se compara cazul tau cu al acelui om. Poate o sa-mi zici ca fiecare isi duce propria povara si nu trebuie sa comparam grijile si necazurile, dar eu asa fac : atunci cand ma simt descumpanita si simt ca nu mai pot continua, ma uit la altul care e mai rau ca mine. Chiar zilele trecute eram intr-o pasa ft proasta (pt ca da, si eu am o gramada de probleme si ma lupt sa trec peste ele), cand vad pe strada un om in scaunul cu rotile. Fiind sportiva de fel, mi-am imaginat cat de greu este sa nu te poti deplasa. Alea sunt probleme adevarate!
Timiditatea se poate trata, slava Domnului! Nu e cancer sau autism! Si ca sa ti-o spun pe aia sincera, cu cat ai mai putini prieteni, cu atat esti mai ferit de oameni falsi. Pentru ca majoritatea asa zisilor prieteni stau pe langa tine numai din interes.
Vad ca scrii corect, ceea ce e un plus. Nu faci parte din randul analfabetilor care populeaza netul. De fapt chiar ai mentionat ca inveti bine. Jos palaria, n-am ce zice.
Pana la urma ce inseamna viata sociala? Fiecare ii da propriul lui / ei inteles. Eu, personal, am doar 2 prietene, cu care ma vad foarte rar. In rest imi duc viata cum pot mai bine. Caut s-o umplu cu activitati care-mi fac placere. De exemplu: sportul, cititul, filmele, muzica, gatitul. Majoritatea acestor activitati le fac singura. Deci nu esti singurul care e „singur”. Uneori, intr-o relatie de prietenie, amicitie, dragoste, te poti simti mai singur decat de obicei, asa ca depinde.
Intreaba-te ce te face fericit si incearca sa faci acele lucruri. Pentru ca daca te simti bine facandu-le, o sa apara si prietenii in viata ta.
Pentru inceput atat am indraznit sa-ti scriu. Eu sunt Alexandra si am 25 de ani. Mi-a parut bine!

17 08 2015
Alin19

Multumesc mult.Si eu citesc.Imi place fotbalul cat de cat.Dar ma simt singur.Si asta nu e bine:(

16 08 2015
cosmin

Raspunde sincer te rog la urmatoarele intrebari, NU VEI FI JUDECAT DE NIMENI: 1. Ai loc de munca? 2. Suferi de vreo boala? 3. Ai parinti, frati/surori? 4. De ce crezi tu ca te-ai indepartat de ceilalti? 5. Esti homosexual? 6. Esti virgin? 7. Esti fumator/alcoolic? 8. Te enervezi repede? 9. Ai fost agresat cand erai mic? Raspunsurile tale sunt importante. Nu uita, ESTI ANONIM!

16 08 2015
nicoleta

Cosmin a pus o intrebare buna la punctul 5. Ar putea fi homosexual! Cunosc multi de genu si sunt foarte frustrati ca sunt diferiti si respinsi. E normal sa fie suparat.

17 08 2015
Alin19

Te rog sa nu mai vorbesti prostii…nu sunt homosexual..sunt hetero..

17 08 2015
Alin19

Ok am sa-ti raspund.

1.Nu am loc de munca sunt inca pe bancile scolii.
2.Depresie.Astm.Niste atacuri de panica prin trecut..
3.Am parinti,ma iubesc,sunt intelegatori dar sunt singur la parinti
4.M-am refugiat in calculator,am inceput sa fiu mai retras,timid,nu prea sociabil si s-a instalat depresia.Apoi m-am instrainat de vechii prieteni,vecini..
5.Nu sunt
6.Da,sunt virgin.
7.Nu fumez ,nici nu beau alcool
8.Cateodata,da,cateodata nu.Depinde de stare
9.Am fost batjocorit si batut de colegii din generala ,atat tot.Parintii nu m-au batut niciodata
10.Te-am lamurit?:)

17 08 2015
cosmin

Acum iti raspund si eu. 1. Cauta un job part-time daca nu ai terminat studiile. 2. Bolile descrise au 100% cauza de natura psihica. Consulta un psiholog OFFLINE, nu ONLINE! 3. Spune-le parintilor sa-ti faca un frate/sora. 4. Sparge de la calculator serverele Fbi, Cia, Nasa. 5. Pacat. Aia sunt in general happy! 6. Iti trimit eu la noapte o fata/un baiat! 7. Apuca-te! 8. Raspunde cu Da ca e bine. 9. Mata blanda zgarie rau: pune-ti parintii sa-i bata pe bad guys. 10. Prea bine!

16 08 2015
Cata

Te pot ajuta sa treci peste timiditate, te pot ajuta sa iti dezvolti abilitatile sociale, te pot ajuta iti faci un cerc social.
Dar nu pot intr-un singur comentariu. Trebuie sa luam legatura unul cu celalalt. Sa comunicam regulat pentru o perioada.
Iar moderatorul sitului ne va modifica mesajul daca lasam adresa de email aici in comentarii. Trebuie sa fim creativi.
Joci […moderat…]?

17 08 2015
Alin19

Esti psiholog?Cati ani ai?Fb?

16 08 2015
elizaalmi

Buna Alin, in primul rand, te rog eu frumos ! sa nu te mai numesti un ratat ! ca, ratat nu poti fi numit la 19 anii, cand abia acum incepi defapt viata adevarata !
In al doilea rand, deindata ce ai ajutat deja pe altii, iarasi, zic eu, ai o viata utila ! sau folosit alti de ajutorul tau ! inca odata, nu esti un ratat !

Apoi, am impresia ca, multii tineri sufera din cauza ca sau insingurat cu calculatorul ….iar prietenia adevarata, dupa opinia mea cel putin este pe cale de disparitie !

Dar, zic eu, iti poti gasi amicii bunii, chiar si pe net ….si facand practica pe net, poate, vei reusi apoi si in viata reala ! dar, asta, zic eu, doar pas cu pas ! ….

eu, ti asi oferi amicitia cu drag ! ( eu, nu mai folosesc cuvantul nobil : prietenia , sorry ! ….) , daca, o accepti si tu ! ?

PS : din cunostintele mele, baieti cu fata de ” fetite ” au succes mare la fete ! chiar si tu confirmi asta ! : ” …..fetele ma simpatizeaz…” , doar trebuie sa prinzi un picut de curaj ! sa inveti, zic eu pas cu pas sa fi curajos si zic eu, totul va fi ok ! 🙂
eu cel putin, din tot ce ai scris, trag concluzia ca esti un tanar ok ! care promite multe !
si, asa si va fi Alin, asa i ! ?

17 08 2015
Alin19

Multumesc mult…dar eu tot ma consider un ratat..:( Asa ma simt…da ..si eu vrea sa fiu prieten cu tine.De unde incepem?

16 08 2015
adalia

Buna Alin!
Am citit cu atentie randurile tale de mai sus si vreau sa iti spun ca esti un tanar extraordinar, un bun exemplu pentru generatia ta. Esti o persoana linistita, ai rezultate scolare bune, ai fost mereu in bune relatii cu semenii, esti un sprijin pentru altii, il ai pe Dumnezeu in inima ta… Esti o bijuterie de om!

Am inteles ca esti deranjat de faptul ca uneori ai de pierdut din cauza timiditatii si ca te incearca stari de melancolie…

Nu te speria! Esti un om absolut normal! Nu ai nimic grav si irecuperabil, suflet drag… Acestea sunt trasaturile tale temperamentale , e zestrea ta cu care te-ai nascut.
E plina lumea de oameni ca noi. Spun ” noi”, pentru eu sunt ca si tine…Insa in plus , am doar dublul varstei tale…si priveste ca SUNT VIEEEEE si NEVATAMATA! :)))

Mai simplu spus, aceasta e firea noastra. Daaaar asta nu ne impiedica sa ne formam un caracter puternic. Caracterul omului este rodul muncii lui… Deci la munca:)))! Dupa cum ne modelam, asa traim…
Imi place urmatoarea comparatie. Toti ne nastem sub forma unor blocuri neregulate din marmura( temperamentul), iar Dumnezeu ne pune in mana cate o dalta si ne invita sa ne modelam dupa bunul plac( caci din iubire ne-a inzestrat cu liberul arbitru), iar rezultatul este CARACTERUL( rodul muncii noastre).

Si acum sa-ti mai spun ceva, eu sunt fericita ca temperamental sunt o melancolica, cand ma gandesc la saracii colerici cum se infurie din tot nimicul si le creste tensiunea arteriala:), apoi ce sa mai spun de cei care traiesc in preajma lor, bietii de ei. Asa-i ca am dreptate?

Deci ce avem noi de facut, este sa privim lumea cu optimism, sa ne infrangem emotiile cu barbatie, sa privim persoanele drept in ochi, sa tragem aer in piept si GOOOOOOOOOOOOO! Tu ai impresia ca cineva stie ca tu esti timid, tu crezi ca ii intereseaza?Ca le pasa? Nici gand! Atunci tu de ce le-ai spune ca asta e punctul tau slab? Intra in discutie privindu-ti intelocutoriul in ochi , zambindu-i discret si initiaza dialogul, Odata inceput, el curge de la sine…Iti garantez! La mine asa functioneaza! Doar sunt oameni ca si noi!

Iar asa cum te sfatuia si Alexandra, e bine sa iti umpli timpul cu tot felul de activitati constructive. E nemaipomenit! Nu iti lasa mintiuta libera. Da-i de lucru in permanenta si astfel ea nu mai are timp sa iti provoace „dureri de cap”.

Aaaaaaaa, in legatura cu prietenii…Eu sunt sigura ca incet si cu grija mare o sa iti faci cativa prieteni adevarati. Ai doar putintica rabdare, caci lucrurile se asaza.Dar mare grija…Putini si buni, da? Caci prieteniile multe nu duc la bine. Iar din nefericire, in viata vei descoperi in loc de prieteni, de multe ori doar „lupi imbracati in blani de miel”.

…si la final iti ofer in dar un citat care mie imi place foarte mult: ” Daca pleci sa cauti un prieten, vei descoperi ca sunt greu de gasit. Daca pleci sa devii un prieten, ii vei gasi oriunde”. Zig Ziglar

Cu prietenie, Adalia!

17 08 2015
Alin19

Multumesc mult.Raspunsurile voastre chiar ma ajuta..ma mai consoleaza..ma mai intaresc..:) Multumesc mult.Frumos citatul.Eu insa,nu vreau decat,prieteni si sanatate poate..

17 08 2015
IN MEMORIAM

DE ce ai schimbat liceul de trei ori………?
Faci sport/miscare ?SUNA UN COLEG SA mergeti la SALA….LA UN FOTBAL…..LA O PLIMBARE CU BICICLETA,,,, un film….la un suc……..la un pahar de vorba…poate el ii mai cheama si pe altii/altele….nu inseamna ca tu trebuie sa vorbesti primul…poti doar raspunde la ce esti intrebat,,,poti comenta apoi…PUNE CHIAR INTREBARI SIMPLE…….treptat … invingand pas cu pas,,,,cuvant cu cuvant TIMIDITATEA……..
REFERITOR la relatie…poti lasa .totul sa decurga normal…..natural,,,,,,,,,,fara graba…..fara chestii spectaculoase…FIRESC……..RESTUL VOR VENI DE LA SINE DACA VA FI SA FIE………….Uneori abia cand incepem sa cunoastem omul de dincolo de aparente realizam cine si cum este cu adevarat………NU TE TOT GANDI LA DROBUL DE SARE….CE AR PUTEA CADEA…….MUTA-L…SAU IGNORA-L…,,CE DACA TE LOVESTE PUTIN ?STRESUL CA TE-AR PUTEA LOVI TE COPLESESTE…POATE CHIAR EPUIZEAZA………..Nu e pacat???
DECI….???!!!!!!!!!

17 08 2015
Alin19

Nu am stiut care e treaba cu profilurile de liceu,bacalaureatul ,tezele si am vrut ceva pe umanist dar m-am trezit tarziu..Nu fac sala..in general prezenta mea nu e placuta,dar nici respingatoare,deoarece sunt un retras si timid,nu vrea nimeni sa iasa cu mine,sa mearga cu mine..cel putin nu sunt invitat…ma simt singur si trist…as vrea sa ma apuc de un sport..dar nu de sala ca nu-mi place sa fac muschi…multumesc mult de sfat..

17 08 2015
adalia

Buna Alin!

Daca nu te superi si imi permiti, as dori sa iti ofer cateva idei, pe care personal le-am pus in practica atunci cand a fost nevoie.. La mine au mers de minune.

Asa cum ti-au sugerat deja mai multe persoane, cred ca sportul este un bun aliat al sanatatii fizice dar si mentale! Incerca sa te plimbi o ora pe zi, e simplu iar rezultatul este uimitor, caci te vei simti ca si cum ti-ai da ca un restart la viata. Stabileste-ti un traseu, pune-ti castile pe urechi cu o muzica buna si START:) Incearca zi de zi, timp de o saptamana, iar apoi in functie de rezultate, tu vei decide ce vei face.

O alta sugestie ar fi sa incerci sa iti reorganizezi un pic viata, cautand sa elimini tot ce nu te satisface.

Poate nu ar fi rau pentru un pic de vreme sa introduci in alimentatia zilnica un plus de fructe, salate, sucuri naturale…(daca doresti, iti pot oferi mai multe detalii in acest domeniu)

Incearca sa citesti carti sau articole care sa iti insufle un sentiment pozitiv( romane de aventura, bibliografii…)

Cauta-ti noi pasiuni( poate scrisul, fotografia, pictura). Eu personal am descoperit ca imi place sa pictez:).

Sa nu razi de mine, dar daca stai la casa, iti sugerez sa te apuci un pic de gradinarit impreuna cu motanul tau nazdravan:).Tu stii ca aceasta activitate elimina stresul. Nu e o gluma.

Pentru ca esti un om cu suflet mare, ar fi foarte bine sa te implici in activitati de voluntariat.Asta te ajuta sa te integrezi intr-un mediu social in care poti capata incredere in capacitatile tale, plus ca iti ofera o valoare personala.

Incearca sa nu te mai izolezi, desi stiu ca dorinta este mare, nu fa asta! Incearca sa reinnodezi legatura cu unul dintre cei mai buni prieteni din trecut. E suficient pentru inceput unul si bun, care sa te sprijine si sa te inteleaga, caci un prieten bun este mai de pret decat o suta de oameni falsi. Ia-ti inima in dinti si invita-l la un suc, la o terasa, nu stiu… S-ar putea sa fie chiar foarte bucuros. Poate ca si el are nevoie de compania unui prieten.

Foarte utila este si terapia prin ras. Da, da, poate ca o sa razi chiar acum, insa acest fel de activitate te poate scoate dintr-o stare rea.Uita-te la filme de genul comedie,, citeste bancuri, poate mersul la teatru…

Pentru ca ai credinta in Dumnezeu, indraznesc sa iti sugerez sa te rogi Tatalui nostru din Ceruri si sa vorbesti cu El ca si cu cel mai bun prieten de pe pamant…si sunt sigura ca de ACOLO vei primi ajutor cat nici nu iti poti imagina…

Incearca sa vizitezi locuri noi daca ai posibilitatea, o alta regiune a tarii, poate muzee, nu stiu…Incearca sa iesi din rutina.

Asculta muzica de calitate caci poate fi ca un pansament pentru suflet….si am sa ma opresc aici…in speranta ca nu am obosit.

O sa inchei prin a-ti oferi in dar un alt gand, un vechi proverb chinezesc ce spune: ” Nu poti impiedica pasarile tristetii sa zboare pe deasupra capului tau, dar te poti impotrivi sa isi faca cuib in parul tau.”

Sa ai o seara linistita!

18 08 2015
IN MEMORIAM

IDEEA era sa ai tu initiativa…sa chemi/inviti tu la o iesire………..sau povestind…afland cand ies altii sa te alaturi si tu……..
LA sala nu doar pentru a face cine stie ce muschi ci pentru sanatate,,,pentru socializare…e o ocazie da a face cunostinta cu persoane noi………baieti si fete………..
UN CURS DE INOT ? tenis ?SAH ?
FA O SCHIMBARE CAT DE MICA…NU MAI STA PE GANDURI……..
O ZI BUNA !!

19 08 2015
andrei

Doresc sa inaintez o propunere domnului Adrian. Aceasta se refera la crearea unei Pagini de Statistici. Continutul ei va consta in date despre varsta declarata a tuturor sinucigasilor de pe site (ex: 60% au varsta intre 25-30 ani), in numarul sau absenta unor tentative anterioare, in motivul sinuciderii, in perioada depresiei (daca este specificata), in cazurile care au fost/nu au fost asistate de catre psiholog/psihiatru, in numarul celor care urmeaza un tratament (ex: 20 din 100 sau 20%), etc. Aceste informatii ar ajuta medicii/familiile sinucigasilor asupra cazuisticii si probabilitatii actelor.

19 08 2015
Adrian

Draga Andrei,

Lucrez de aproximativ doua luni la crearea unui astfel de instrument. Foarte probabil, chestionarul va apărea pe site, cu rugămintea de a fi completat, in cel mult o luna, o luna si jumătate.

Mulțumesc mult pentru sugestie, si in mod deosebit pentru aspectele practice, concrete la care ai făcut referire. Apreciez in mod deosebit!

Cu prietenie,
Adrian

19 08 2015
andrei

Multumesc pentru prima mea apreciere din toata viata! Semnat Andrei, 23 de ani, Vaslui, un posibil sinucigas aflat in depresie.

19 08 2015
Adrian

Cu drag! Nu vrei sa ne povestești prin ce treci? Poate ii va ajuta si pe altii sa se regăsească in povestea ta, si pe tine sa găsești o soluție, cu ajutorul membrilor grupului de suport!

19 08 2015
andrei

Imi pare rau, dar nu se mai poate remedia nimic la mine. In cateva zile voi avea soarta lui „Marius Vs”. Voi sfarsi insa in alt mod: prin [..moderat..].

19 08 2015
Adrian

De ce spui ca nu se mai poate remedia nimic la tine? Care e povestea ta?

19 08 2015
adalia

Draga Andrei,
Te incurajez si eu sa impartasesti cu noi macar o mica parte din problemele la care tu nu gasesti in acest moment nici o rezolvare.

Nu trebuie sa te dai batut asa usor! Nu trebuie sa renunti la viata ta pentru a pleca spre NICAIERI! Tu trebuie sa ramai AICI unde ai fost lasat de Dumnezeu cu un scop anume. Si nu uita o secunda ca tu esti rodul iubirii parintilor tai! Tu esti comoara lor cea mai de pret! Iar intr-o zi, asa cum tu ai avut nevoie de ei, vor avea si ei nevoie de tine.
E O DATORIE…
…si nu esti singur! Noi vrem sa iti oferim prietenia si tot sprijinul nostru cum vom putea mai bine!

CURAJ SI PE CURAND!

19 08 2015
Alin19

Va dati seama cum e sa fie ziua ta si sa iti zica doar parintii si bunicii la multi ani?:(Sa n-ai iubita,sa n-ai prieteni…nimic.Sa nu le pese de tine nimanui inafara de parinti si bunici..Vreau sa ii multumesc doamnei Adalia pentru cuvintele frumoase si sfaturile foarte bune…
Azi,desi este ziua mea,ma simt cam trist.Singuratatea isi spune cuvantul..Daca nu ar fi parintii si bunicii eu as recurge la gestul mult hulit de multi..sinuciderea..Mi-e mila de ei,de mama mai ales,ca are un singur copil si ala ”vai de el”…Mi-e mila vad cum se poarta..cum face orice sa-mi fie bine si cum are sufletul plin de suparari,dezamagiri,tristete,regrete si mai ales faptul ca nu ma poate ajuta mai mult decat o face…face totul pentru mine…dar e un simplu om,obisnuit ,ii vad ochii cum sclipesc de bucurie cand zic ca ma simt mai bine,iar cand zic ca ma simt mai rau,ii simt tristetea direct din suflet.Nu vreau sa cersesc atentie,nu asta caut..mai sunt oare prieteni adevarati?Inafara de familie le mai pasa cuiva de tine?Si in afara de Dumnezeu?:( Sincer,mi-e rusine de mine ca ma gandesc la sinucidere…dar viata mi-a dat prea multe dezamagiri,nu suferinte crunte sau disperate,dar dezamagiri peste dezamagiri.O melancolie totala e viata mea..
Si totusi de ce criminalii sunt inmormantati normal iar cei ce se sinucid nu…ca numai sinucigasul stie ca de greu e sa te afli in deznadejde si sa te simti ca ultimul om..sa nu gasesti iesirea si sa te afunzi si mai tare…
De ce viata nu e egala si fericita pentru toti?De ce unii mor de tineri ,unii sufera si altii numai pot de bucurie?De ce au murit adolescentii aia in accident zilele trecute?Cu ce au gresit?
Eu,sunt o dezamagire…un mare esec..consum oxigenul degeaba..ma gandesc la sinucidere desi altii sunt in chinuri si isi doresc sa traiasca,da ,ma cert singur ,sunt un mare idiot..dar pana la urma e viata mea si nu am fost intrebat daca vreau sa traiesc la nastere..sau nu..viata asta pe care o am…stiu ca multi sunt in suferinte grele si disperati dar toata adolescenta mea spun sincer,nu m-am bucurat deloc.De la 13 ani pana la 19 am avut o viata stearsa,fara gust,fara culoare,fara farmec.Si daca nu te bucuri la anii astia cand te bucuri?Pe la 80 cand nu mai poti sa stai in picioare?
Sincer,acum,daca nu ar fi mama care ma iubeste mult,poate cel mai mult si cu bunica eu nu as mai fi..mi-e mila tare de mama..merita,la cat e de hiperprotectoare si miloasa,afectuoasa si mai ales la cat s-a trudit pentru mine ,s-a dedicat cresterii mele,binelui meu,a suferit mai mult decat mine ,pentru mine ,nu pentru ea.:( ,merita un copil bun care sa o multumeasca,sa se realizeze si sa fie fericit,sa isi urmeze cursul vietii normal.,nu merita un depresiv care se gandeste la sinucidere,e las si a dezamagit mult..foarte mult.Nu am fost rau dar am avut numai dezamagiri,nimic nu mi-a mers bine,notele de la scoala au fost bune,desi degeaba,nu ma incalzeste cu nimic ,preferam sa fiu repetentul clasei si sa fiu fericit.Ca sunt multi asa.Eu caut doar fericirea..si parca nu am gasit-o niciodata in aceasta adolescenta.Am trait doar copilaria foarte frumos dar ce cu ce rost..cu aia o sa raman..Sincer.Mi-e sila de mine,de cum gandesc dar am un suflet si ala e nefericit tare,gol si plin de regrete si dezamagiri..
M-as duce undeva ,la voluntariat ,la sport,la ceva cum ati zis,dar cand nu pot sa ma ajut pe mine,pe cine sa ajut eu?Sa mai rada de mine si altii ca nu-s bun deloc la sport?Deja au ras de mine multi.M-au si batjocorit.In generala.Si pentru ce?Ca doar eram linistit,retras si cuminte si luam note bune.Nu faceam rau la nimeni si primeam zilnic pumni ,injuraturi si batjocoriri.Nu le-am zis parintilor ,le-am zis dupa ce am terminat generala ,prea tarziu.Deja mi-am pierdut toata increderea in mine si ma simt cel mai prost din curtea scolii.Poate ca si asa sunt.Am o viata si aia nefericita.Cine vrea sa vorbeasca cu mine?Il astept.Sa ne impartim dezamagirile si tristetile..

21 08 2015
Cata

Am crescut cu impresia ca maica-mea nu ma iubeste. Tot ceea ce face, face parca impotriva mea. Mi se pare normal sa fie impotriva mea pentru ca si eu fac lucruri care nu par normale iar ea vrea sa fiu normal. Vedem viata diferit si nu pot sa o fac sa vada viata cum o vad si eu. Nu o pot face sa ma inteleaga. Asa ca nu raman decat cu maica-mea care tot timpul e impotriva a ceea ce fac.
Persoana care m-a adus pe lume, cea mai importanta persoana din viata mea, persoana de la care ma astept sa ma ajute cel mai mult, prima persoana cu care am luat legatura in aceasta lume, tocmai ea este de fapt cea care este cel mai mult impotriva mea. Asta ma face sa ma intreb daca ma accepta de fapt asa cum sunt, ma face sa ma intreb daca ma vrea asa cum sunt, ma face sa ma intreb daca ma primeste asa cum sunt. Iar asta ma face sa ma intreb daca VIATA ma primeste si ma accepta asa cum sunt.

Cele cateva momente placute in viata au fost construite in alt oras, departe de casa. Am fost fortat sa ma indepartez de ceea ce am construit in acel oras(prietenii, proiecte, vise, ganduri, idei) pentru ca am ales sa continui pe drumul acela iar parintilor mei le-a fost frica cum ca acel drum nu este unul sanatos. Maica-mea nu a fost deloc de partea mea.

Am 27 ani, varsta la care multi au deja familii, au o sursa de venit, au viata asigurata.
Nu imi place sa ma cert. Adica imi place sa ma cert. O cearta bine gestionata duce spre o prietenie de calitate sau spre o colaborare de calitate… daca asta se vrea.
Dar in contextul angajator – angajat, eu fiind din perspectiva angajatului, nu imi place sa ma cert pentru ca angajatorul trebuie sa fie cel care ramane sa aibe dreptate chiar daca in viziunea mea nu are. Am facut cunostiinta cu multi sefi si pana acum am intalnit unul singur pe care sa il consider om calumea. Toti ceilalti au fost sefi cu care eu nu am putut colabora. Adaugand si alte povesti ale oamenilor din jurul meu despre ce se intampla intre ei si sefii lor, am ajuns sa nu imi doresc sa lucrez in societatea aceasta in conditiile impuse de angajatori. Iar conditiile mele nu cred ca sunt acceptate asa ca nu sunt fara job si nici nu imi caut vreunul.
Am putin respect pentru viata iar acum traiesc doar pentru ca nu mor dar nu fac nimic contructiv. Nici pentru mine, nici pentru cei din jurul meu si nici pentru comunitatea/orasul din care fac parte. Sunt intr-o stare de „mi se rupe”.
Parca am putina energie in mine. Pentru ca simt ca as vrea sa fac multe lucruri dar prefer sa dorm. Nu vreau sa ma fortez sa fac nimic. Consider ca fortarea m-a adus de fapt in situatia in care sunt si nu vreau sa ma mai fortez. Vreau viata sa fie ca un dans, ca un val. Vreau viata sa curga singura fara sa depun vreun efort. Daca viata e o lupta, eu nu mai vreau sa lupt. Nu vreau sa traiesc o viata luptand. Asa ca meh… ce va fi, va fi… mi se rupe.
Comparandu-ma cu ce zice societatea ca ar trebui sa fiu nu imi aduce decat frustrare. Pe langa asta locuiesc cu maica-mea in casa care si ea prin vorbele ei imi aduce frustrare. Ma joc pe calculator ca sa uit de frustrare. Asta ma face de fapt sa fiu mai nebine din perspectiva societatii. La varsta mea ar trebui sa am copii, familie, job. Nu un cont activ de LoL(un joc pe calculator), dragoni virtuali (alt joc), sau soldatei care sa invadeze satele vecine(alt joc). Faptul ca stau mult la calculator o face pe maica-mea sa insiste mai mult legat de viziunea mea despre viata fapt care ma face sa fiu mai frustrat. Fiind mai frustrat vreau sa ma joc mai mult… ceea ce amplifica din nou reactia lui maica-mea… ceea ce amplifica frustrarea.
Jucatul pe calculator nu este o problema. Jucatul ma ajuta, ma linisteste. Jucatul pe calculator este ca un medicament pentru durere. Nu rezolva problema dar o face sa nu se mai simta. Daca nu ma joc, apare frustrarea. Rezolvarea frustrarii ar fi intr-o sursa de venit si sa fiu undeva departe de maica-mea. Dar parca nu am enregie sa fac nimic legat de sursa de venit. Iar daca plec departe singura optiune pe care o vad e sa devin boschetar…
Am fost doua zile boschetar si stiu cad de dureros/frustrant/neplacut este si mi-e frica sa o iau din nou pe acel drum…

Sunt intr-o situatie in care daca raman unde sunt nu am parte decat de frustrare. Iar singura cale pe care o vad pentru a scapa de frustrare e sa trec printr-o alta frustrare si prin durere si nesiguranta…

In decursul vietii Dumnezeu mi-a raspuns la unele rugaciuni. Mi-a aratat cum ca ar exista. Acum parca m-a lasat de izbeliste. Sau m-a adus intr-un loc unde nu vreau sa fiu.
Maica-mea e impotriva mea, Dumnezeu m-a abandonat, prietenii isi vad de viata lor in continuare… Eu am ramas in urma si nu mai vreau sa merg… Pentru ce? Pentru ce sa mai merg?
Ce va fi, va fi. Meh. Mi se rupe…

Ai spus sa vorbim cu tine, sa ne impartasim tristetile. Poftim tristetea mea^.
Dintr-o alta parte a internetului, te salut. Nu am inteles exact de unde vine tristetea ta, dar am inteles ca este si ca te doare. Sper sa iti fie bine in cele din urma. Nu pentru ca imi pasa de tine. Esti doar un strain. Ori ce ar fi… mi se rupe. Dar stiu cum e durerea, stiu cum e tristetea. Stiu cat de neplacuta e. Si de aceea iti doresc sa iti treaca.

Salutari Alin.

25 08 2015
Alin

Alin.. eu ma numesc ca tine, am 22 de ani si sunt din Sibiu. Sa sti ca in cuvintele tale ma vad exact pe mine..serios.. Parca am scris eu mesajele ce ai postat. Si eu asi vrea o prietenie sa pot vorbi despre dezamagirile vietii si nu am cu cine..te salut..cu drag Alin.

21 08 2015
Cata

Salut Alin,
Nu sunt psiholog. Am 27 ani.
Ti-am scris mai sus cum ca te pot ajuta cu timiditatea si cercul social.
Nu ne lasa moderatorul sitului sa postam date personale. Nu stiu cum putem sa luam legatura unul cu celalalt.

Am fost si eu timid si retras. In orasul unde locuiesc nu pot spune ca am prea multi prieteni – familia, rudele si un prieten sau doi. Dar nici nu ma intereseaza sa am prieteni. Imi place singuratatea.
Am fost la facultate in alt oras. Un oras mai mare. Singur acolo, departe de casa, fara sa cunosc pe nimeni. In primii doi-trei ani tot aproape singur am fost. Tot retras, tot timid. Vruiam sa fiu si eu cel care spune glume, cel care povesteste intamplari… Dar mi-era teama ca ma inrosam de fiecare data cand cineva se uita la mine. La discutii mai profunde despre sex nu puteam sa particip pentru ca mi-era rusine ca ceilalti sa descopere ca sunt de fapt virgin la 21-22 ani.
Mi-era rusine sa incerc sa cunosc fete pentru ca ma gandeam ca ar urma sa ne sarutam si mi-era teama ca o sa rada de mine ca nu stiu sa sarut.
Dupa ceva timp de adunat rusine si frustrare am inceput sa mai si ies din casa. Am inceput sa ma documentez despre cum sa cuceresti fete. Vei fi surprins daca afli cati barbati exista care au fost timizi iar acum sunt mari f*taciosi. Unii dintre ei au scris carti pe tema asta. Carti care promit ca ajuta orice baiat sa treaca peste timiditate. Unii au facut situri care au aceiasi misiune. Unii au canale de youtube si proiecte de dezvoltare personala. Altii au format grupuri, comunitati care se dedica dezvoltarii personale. Altii organizeaza cursuri si cer o gramada de bani pentru asta.
S-au dezvoltat teorii despre cum sa cuceresti.
Exista matematicieni care se ocupa cu matematica;
Exista ingineri care se ocupa cu ingineria;
Exista pickup artisti care se ocupa cu seductia, agatatul si cu dezvoltarea personala. Cauta pe google „how to pickup girs” sau „simple pickup” daca te descurci cu engleza sau „cum sa cunosti fete” sau „seductie” sau ce iti trece prin cap. Sunt o gramada de materiale in domeniul acesta. Pentru multe dintre ele ti se cere sa platesti dar multe le poti gasi si pe gratis. Multe dintre ele sunt de rahat daca le privesti in profunzime dar isi fac treaba cand vine vorba de primele etape ale dezvoltarii personale.

Prima data conteaza sa te cunosti pe tine. Si sa te placi si sa te accepti. Ce iti place sa faci? in memoriam ti-a recomandat sa te apuci de sala, sport, bicicleta, sah, inot…
Astea sunt locuri unde poti cunoaste oameni. Nimeni nu iti poate recomanda ceva exact potrivit pentru tine daca nu te cunoaste. De asta vruiam sa luam legatura si sa tinem legatura o perioada.
Prima etapa este etapa de cunoastere – in care stabilesti ce anume te intereseaza. Apoi e etapa de actiune in care incepi sa cunosti oameni care sunt interesati de aceleasi domenii. Pentru ca tu vrei prieteni. Intre timp iti si creste increderea in tine. Apoi incepi sa cunosti si fete intr-un mod mai intim.
Dar tu esti inca la scoala. Nu e nevoie sa mergi la sala sau in alta parte pentru a cunosti oameni noi pentru ca ai deja colegii de clasa si de culoar. Uita-te la colegii tai si incearca sa iti dai seama care dintre ei ar putea fi interesat de aceleasi domenii ca si tine. Cheama persoana respectiva la „intalnire”. Nu ma refer la intalnire romantica. Ma refer la orice fel de iesire cu inca cineva. Mergeti la film. Mergeti la o punga de seminte pe baraj. Mergeti sa hraniti ratele in parc. Mergeti la sala de lectura sa va faceti o tema. Intalniti-va si uitati-va pe youtube la filmulete cum sa faceti trucuri magice. Mergeti sa pozati frunze in padure. Jucati-va jocuri pe calculator in retea si vorbiti pe skype. Eventual mergeti unul pe la altul pe acasa cu un laptop… tu stii ce te intereseaza sa faci si ce iti face placere sa faci.
E foarte usor sa iti faci prieteni. Asa cum tu te simti singur si vrei o companie care sa te faca sa te simti bine, asa si ceilalti oameni vor la fel. Iar daca tu reusesti sa faci pe cineva sa se simta bine, persoana respectiva va vrea mai mult sa stea langa tine. Nu o sa ai acelasi prieten cu care sa faci de toate. Cu unii faci teme, cu unii mergi la sesiuni de foto, cu unii spargi seminte etc. Unii dintre ei pot fi si fete.

Acum eu nu stiu ce vrei tu. Vrei sa ai prieteni sau vrei sa nu fii singur.
Nu stiu cum e viata ta si nu stiu cum e viata altor oameni.
Stiu, din ce am vazut si din ce am trait ca nimeni nu te poate scapa de singuratate. Asta e filozofia mea de viata cum ca suntem singuri si ca multe lucruri le facem tocmai pentru a scapa de singuratate.
In ultimul momet al vietii, atunci cand voi muri, voi fi singur. Nu va fi nimeni langa mine sa treaca cu mine dincolo. Voi fi singur. Eu ma gandesc ca daca tot voi fi singur in ultimul moment al vietii atunci ar fi bine sa ma invat inca de acum cu singuratatea. Desigur asta nu inseamna sa nu am prieteni. Dar daca fugi de singuratate, atunci cand chemi pe cineva la o iesire, iar persoana se intampla sa aibe o treaba si sa nu vina, e foarte posibil sa te apuce depresia pentru ca trebuie sa fii singur. Sau o relatie intima, atunci cand se va termina, te va baga in depresie daca nu esti ok cu singuratatea.
Viziunea mea despre viata e ca nimic nu e stabil si nimic nu e sigur si de aceea eu nu am incredere in relatii care sunt facute sa te ajute cu ceea ce pare ca te confrunti tu. Sunt multi oameni care ma vor contrazice. Sunt multi care spun ca e bine sa iti impartasesti suferinta cu altcineva. Problema pe care o vad eu e ca daca te legi prea tare de cineva, cand persoana aceea va pleca, atunci iti va fi al naibi de greu.

Mi se pare ca problema ta nu este legata de faptul ca nu ai prieteni sau ca nu ai prietena. Te pot ajuta sa iti faci prieteni; te pot ajuta sa iti faci prietena. Nu as face altceva decat sa te fac sa iti dai seama ce iti place sa faci apoi te-as face sa vezi alti oameni carora le plac aceleasi lucruri apoi te-as incuraja sa iei intitativa in diferite directii. Cand vine vorba de prieteni, initiativa este foarte importanta. Nu o sa te sune nimeni sa te scoata in oras asa pur si simplu. Foarte rari sunt oamenii cu initiativa. Iar tu acum nu ii cunosti, sau ei nu te cunosc pe tine, deci nu au cum sa te sune. Pana o sa ajungi sa te sune ceilalti sa te scoata la plimbare, trebuie sa suni tu sa ii scoti pe ei intai.
Dar pentru asta nu ai nevoie de ajutorul meu, o poti face si singur. Si nu ai nevoie de un psiholog.
Raspunde-ti la intrebarea asta:
Daca ar fi sa ai un prieten bun, ce ai face cu el? Cum ati petrece timpul?
Daca problema este in schimb alta, atunci poate ca ar fi bine sa vizitezi un psiholog.

Legat de increderea in sine eu ca un truc al mintii care se intampla. In decursul vietii parca ne pacalim pe noi cum ca nu avem incredere cum ca suntem nesiguri. Acelasi principiu se foloseste si pentru a prinde incredere. Ne pacalim cum ca avem incredere. Si ne tot pacalim pana cand de fapt constatam ca totul e o pacaleala. Si increderea si neincrederea, amandoua sunt pacaleli. Cand te confrunti cu o situatie noua, nu ai de unde sa stii ce se va intampla. Daca ai incredere, ai incredere. Daca nu ai incredere, nu ai incredere. Dar situatia nu se schimba. Cand vei vedea astfel situatiile, singura optiune e sa tratezi situatiile noi cu incredere. Chiar daca esti nesigur, toti esti sigur pe ceva. Esti sigur pe nesiguranta. Mi-e lene sa mai dezvolt si despre incredere.
Poate alta data… Poate niciodata 🙂

12 09 2015
Stef

Alin,
Ti-ar placea sa faci voluntariat? Te-ai gandit la aceasta varianta?
Ai putea sa ii inveti pe ceilalti ceea ce tu stii sa faci. Ai putea face voluntariat, ai putea ajuta copiii, batranii. Asta te-ar valoriza. Valoarea ar deveni vizibila. Ai fi util. Ai vedea cat esti de util altora! Oameni gasesti peste tot, ai nevoie doar de initiativa. Cauta pe internet grupuri care au aceleasi interese. Ai vreo pasiune? Cauta oameni pasionati, cu aceeasi zona de interes.
Voluntariatul iti va imbogati sufletul dar si cunostintele. Este si o modalitate de a cunoaste noi persoane, de a-ti face prieteni.
Incerca! Sunt multe asociatii care cauta voluntari! 🙂
Succes!

6 09 2016
Bogdan

Salut Aline, m-am regasit in postarea ta si cred ca cei care impartasesc aceleasi experiente de viata pot deveni buni prieteni. E un reply foarte tarziu si nu cred ca mai dau de tine, dar poate m-ar ajuta moderatorul?

Lasă un răspuns

