P. 19

2 01 2015

Buna seara! Ma numesc P, am 19 ani si asa, ca la inceput de an, in loc sa privesc cu speranta spre un nou inceput, fac exact opusul. Nu am incercat sa ma sinucid, nu cred ca voi incerca asta deoarece inca nu am depasit pragul durerii. M-am gandit insa sa iau o supradoza de medicamente, pentru a se sfarsi totul fara durere. Dar nu am curaj…
Marturisesc ca de cateva luni incoace singurul motiv pentru care ma trezesc dimineata este sportul pe care il practic. Acest sport este singurul lucru care imi aduce bucurie. Dar si la acest sport voi renunta.
Sunt o fire foarte depresiva, cel putin de un an de zile nu imi mai pot reveni. In anul 2013 aveam o viata perfecta: eram slaba, aveam un baiat cu care vorbeam (primul iubit, you know?), aveam prieteni, eram cea mai bun la Taekwondo, sportul pe care il practic si il iubesc. Brusc, toate s-au naruit. M-am despartit de acel baiat, prietenii au inceput sa dispara, mai apoi am picat examenul auto…toate acestea pana la sfarsitul anului 2013. In 2014 au fost iarasi esecuri dupa esecuri…un alt baiat, o alta dezamagire..alte luni in care mi-am innecat amarul in dulciuri si mancare. Am ajuns, pana la sfarsitul anului 2014 sa am cu 20 de kg mai mult decat in 2013. La sala nu mai faceam fata..BAC-ul a venit in forta iar eu, o eleva silitoare, am dat-o in bara, spre bucuria colegilor mei care nu s-au abtinut de la comentarii rautacioase. Apoi cu fcultatea..nu mai aveam nici o sansa sa merg la medicina, visul tatalui meu..am mers la Litere, unde toata lumea crede ca ar trebui sa fiu deoarece mereu am iubit romana.
Unde mai punem ca ai un tata care, din clasa a 5-a pana in ziua de azi ti-a zis doar ca esti ,,cat chiuveta”, ,,te-ai marit”, ,,esti cat China”?
VIata mea e un dezastru..am plecat la facultate cu prietena mea cea mai buna cu care acum nu mai vorbesc, tot din cauza mea. Am ridicat niste ziduri in jurul meu pe care nu le cobor. Parintii nu mai sunt cu mine, colegii de antrenament, sportul pe care il iubesc asa de mult nu mai este..facultatea este foarte grea..numai eu stiu cat de putine ore dorm pentru a citi cate ceva la fiecare materie..si tot o dau in bara. Pariu ca voi avea restante.Pariu ca voi fi ca de obicei, UN ESEC.
Am inceput antrenamentele si acolo..la alt club. Totul bine si frumos, ba chiar si un baiat de care imi place..doar ca logic, nu s-ar uita la una ca mine.
Ma urasc..imi urasc viata…imi urasc corpul imens..stiu ca sunt dura cu mine, dar asa merit..Nu mai port decat haine negre, largi..nu ma mai aranjez..nu mai port bijuterii..nu mai port rosu, culoarea mea preferata..nu mai port rochii, eu care mi-am cumparat intr-un an 20 de rochii..
Nu stau decat de site-uri, cautand imagini depresive, ascultand rock..
Nu mai vorbesc cu nimeni, nu mai am prieteni..
Pe strada, cu colegii..cu familia…zambesc..Dar eu stiu ce e in sufletul meu.
Acum m-am hotarat sa renunt la sport..desi iubesc sportul asta cum nu cred ca am iubit ceva in viata asta, voi renunta. Pana nu slabesc cel putin 15 kg nu voi calca in sala de antrenament, indiferent cat de putin va trebui sa mananc si cate nopti voi plnge din cauza acestei decizii.

Acțiuni

Information

5 responses

2 01 2015
Maria Dana

Draga P.19, spui ca o” dai in bara'”tot timpul.Gresesti,ai luat bacu-l,l-ai luat cu note mici si de asta ai ajuns la Litere si nu la medicina”visul tatalui tau”Eu nu vad nici o „bara” la capitolul asta!48% din absolventi au dat-o rau de tot in”bara”,au picat bacu-l!Si crede-ma ca nici unul nu are de gand sa se sinucida!Stiu ce spun,sunt profa de mate!Tu esti studenta!Acum legat de cele 20 de kg acumulate…..aici draga mea trebuie sa iei masuri, cu putina vointa scapi de ele!Esti depresiva si te „refugiezi” in mancare,nu esti singura!Nu trebuie sa te infometezi,renunta la dulciuri,(va fi greu),redu cantitatea de mancare si renunta la tot ce-i prajit!In plus sunt niste ceaiuri de la Fares cu fructe de goji care te ajuta enorm,dar trebuie sa te pui pe regim alimentar,fara excese!Proteinele nu ingrasa asa ca axeazate pe carne slaba cu salate de cruditati,fructe…si cand simti nevoia de dulce…..o banana,dar nu seara!Acum legat de iubitul care te-a parasit….lasa-l in plata Domnului, baieti gasesti, dar mai intai trebuie sa-ti revizuiesti atitudinea fata de tine!Daca in fiecare zi iti spui ca esti obeza,urata ca nu ai prieten, ca vei avea restante……….nu vei reusi in viata!!Cuvintele care ti le spui zilnic devin ‘casa” in care vei fi nevoita sa traiesti!Incerca sa te iubesti mai mult,sa te accepti asa cum esti!Esti TU!!!TU CU TINE TRAIESTI CLIPA DE CLIPA!NU POTI CERE IUBIRE/PRIETENIE DE LA CINEVA ,PANA NU TE IUBESTI SI TE IMPRIETENESTI TU CU ….TINE !!!SI AI MAI MULT RESPECT PENTRU VIATA FRUMOASA CARE TE ASTEAPTA!!!Am scris cu majuscule ca sa intelegi ca tu gresesti enorm daca vrei sa depui”armele”la varsta asta frumoasa!Si nu renunta la sport!
Sper sa ne auzim cu bine,si citeste cu atentie sfaturile mele……si comunica cu mine…..cand simti nevoia!Sunt aici!

3 01 2015
Ana

Buna P.
Stres inainte de prima sesiune?
Cunosc. Inseamna ca ceri mult de la tine, nu te multumesti cu putin.
Tatal tau a vrut medicina, prietenii spun ca ai ales bine facultatea de Litere. Tu ce ai fi vrut?

O dieta pot sa iti recomand si eu, am fost la nutritionist si e preferabil sa faci si tu asta. Pentru ca iti face un set de analize, elimina eventuale cauze hormonale si iti da un regim personalizat.
Totusi, universalal valabil este acela in care iti preintampini senzatia de foame, mancand la ore fixe la distanta de 3 ore: 5 mese pe zi, la cele intermediare un fruct, nu dulce: un mar, o portocala, cirese, ananas, fructe de padure, etc. Nu mai mult de 200 grame.
La mesele principale sa zicem la 7, la 13 si la 19, friptura slaba, salata si supe in orice cantitate, branza de vaci degresata, paste cu branza, 100 de grame cantarite fierte.
Pot sa detaliez daca vrei.
Medicul mi-a spus ca in 3 luni pot sa slabesc pana la 17 kg.
Am tinut o luna in care am slabit FARA SA IMI FIE FOAME 7 kg si doctorul mi-a spus ca ma asteapta peste 2 luni, in care se astepta sa mai dau jos 10 kg. Doar ca a inceput o perioada de post in care am dezechilibrat regimul si am renuntat.
Dar stiu ca pentru mine e cea mai buna metoda, nicidecum cele minune prezentate pe diverse site-uri, in care pierzi rapid cateva kg, dar pui mai multe inapoi.
Si obligatoriu sport. Intoarce-te laTaekwondo, o sa fie mai greu la inceput dar o sa te motiveze pentru ca iti place.
Si eu am facut acum multi ani Shotokan, stiu ca sunt arte martiale diferite, dar, in esenta sporurile asiatice se bazeaza pe echilibrul dintre minte, suflet si corp.
Concentrarea de a-ti intelege adversarul, anticiparea miscarilor lui, te dezvolta mental.
Tin minte, desi au trecut multi ani de atunci, ca unul din pricipiile de baza era „ocolire nu cedare”.
Ia-o pe ce drum poti tu in momentul asta, dar nu ceda.
Dupa ce o sa-ti recapeti increderea in sine, o sa vina si restul: baieti, satisfactii la scoala.

Si cu tatal tau incearca sa ai un dialog, spune-i ca te dor vorbele lui. Daca nu intelege, ignora-l.
Din pacate stiu si asta, cei apropiati te jignesc cel mai rau pentru ca te cunosc, iti aplica lovituri sub centura.
Urmareste obiectivele tale.
Succes la examene!
Numai bine,
Ana

4 01 2015
"Totul e prin Dumnezeu si nimic fara El nu este"

Buna,nu s a terminat lumea ,ce daca ai pus cateva kg??eu ma chinui sa pun si nu pot,deci sunt asa slab ca imi este rusine sa merg la mare,trebuie sa ne placem asa cum Dumnezeu ne-a dat,daca noi gandim asa, care suntem normali ce vor gandi cei care stau in scaun cu rotile??nu cumva ei nu au ganduri de sinucidere??
Vei trece peste toate aceste ganduri,nu sta in tristetea ta si nu cauta alte motive sa fii mai trista pentru ca nimanui nu ii va pasa,si poate nici nu va observa,nu fa din viata ta un film.
Pentru ce cauti imagini depresive ??nu vrei sa ai o familie ?,nu vrei sa fii fericita??acele imagini si acea muzica te va intrista mai tare si drept urmare gandul de sinucidere va fi mai prezent(gandul de sinucidere nu vine de la tine ci de la satan,drept dovada ai sa vezi ca nu vei putea uita acest gand daca te ai gandit cel putin o data in serios,singurul care te poate ajuta este IIsus El a biruit pe satana si puterea lui,nu uita singuri nu putem face nimic),pentru ca tu vei uita complet de Dumnezeu si nu vei mai avea speranta in Dumnezeu ceea ce este impotriva cuvantului Lui,El spune:”nicidecum nu am sa te las in nici un chip nu te voi parasi”
Vei vrea sa ai familia ta sa ai copii, nu te afunda in tristete nu fi fericita cu tristetea,e foarte posibil ca nimeni sa nu observe,singurului caruia ii pasa de tine este Dumnezeu,chiar daca nu crezi asta ,sau nu crezi in El,dar El asteapta sa ii ceri ajutorul.
Iesi din aceasta stare pentru ca vei deveni mai trista si vei avea ganduri mai puternice de sinucidere ,cel rau te va putea ataca mai mult pentru ca va sti punctul slab,incepe prin a nu mai asculta muzica pe care o asculti si a privi acele imagini.
Nu uita exista iad si rai si exista judecata lui Dumnezeu.
Nu crezi ca noi ar trebui sa ne intrebam cum de existam??vrei sa lasam lucrurile asa si sa zicem „existam pentru ca existam??””nu e o mare minune ca existam??ca putem vedea, merge, vorbi ,simti??.
Biblia afirma ca Dumnezeu este creatorul a tot,El spune”Eu sunt alfa si omega inceputul si sfarsitul a tot si a toate”biblia spune ca noua nu ne apartine nimic din ce avem ,noi putem face ce vrem cu timpul nostru atat,facem bine slujind lui Dumnezeu,sau facem rau slujind Diavolului.
Poate nu crezi ceea ce spun,dar iti propun ceva,in loc sa asculti acea muzica si sa privesti acele imagini ,iti propun sa citesti biblia ai sa vezi cum a luat fiinta totul,o singura data sa citesti macar, crede ma am fost in situatia ta si asta ma ajutat,rugaciunea catre Dumnezeu ma ajutat si te rog sa incepi sa te rogi si tu lui Dumnezeu numai asta te va ajuta,sunt chestii interesante pe internet ,uite cauta ,sunt unele persoane care au fost in moarte clinica si spun ca si-au vazut corpul ,nu e asa ca acest lucru este interesant??iti propun sa cauti, nu iti pot da acum pentru ca va fi moderat,sunt oameni care au vazut iadul ,asta e marturia lor si asta e interesant ,deci e alegerea ta daca crezi sau nu.
Deci in final daca tu vei avea mai mare atractie sa asculti acea muzica si sa privesti acele imagini in continuare si vei respinge gandul de a citi biblia sau de a cauta despre oameni care au vazut viata de dincolo sa stii ca numai diavolul iti induce tota aceasta respingere pentru ca el se lupta din toata puterea ca
tu sa nu afli adevarul ,sa nu te rogi, ci sa te tina asa in tristete,nu vezi ca noi ne gandim la sinucidre dar niciodata la locul unde ajungem,asta e lucrarea lui satan, sa amageasa incontinuu ne uraste pentru ca suntem asemenea lui Dumnezeu,ne uraste pentru ca ii luam locul in rai, el stie cum este in rai cat de frumos este si din acest motiv se lupta sa nu ajungem langa Dumnezeu,ci vrea sa ajungem langa el sa chinuim cu el in veci,tu fa in asa fel incat sa te intereseze,la urma urmei toti murim si de tineri si de batrani deci ar fi foarte interesant sa citesti sa vezi ce e totusi dupa moarte, ce ne asteapta,te rog chiar sa citesti biblia,te rog foarte mult.
Sinucidere te duce in iad,nu te gandi la metode de sinucidere sau la ce vor spune prietenii ci gandeste te mai degraba unde vei ajunge dupa moarte,va fi bine?va fi rau?sii ce va fi??la asta trebuie sa te gandesti,nu vezi ca este un mister?,te arunci asa unde nu stii?(spun asta pentru ca tu sa realizezi ca faci o mare greseala,asa incep gandurile persistente de sinucidere)

O data ce ai murit nu mai poti face nimic,iti poti imagina doar …..ce inseamna sa traiesti vesnic??dar vei trai in iad sau in rai ,dar in iad vei fi in chinul chinurilor,in biblie scrie ca fumul chinurilor lor(pacatosilor)se vor sui in sus in vecii vecilor,in biblie scrie ca cei pacatosi sunt ca marea involburata ,ei nu au odihna nici ziua nici noaptea in vecii vecilor in lacul de foc.

Apa sfintita, casele cu activitati anormale sunt sunt inexplicabile (deci o dovada ca exista Dumnezeu) aceste fenomene sunt de cand lumea ,cand un om se sinucide in acea casa nu se mai poate odihni nimeni,In acea casa locuieste Diavolul, trebuie chemat preotul si dupa ce sfinteste totul se linisteste,aceste fenomene au fost studiate de oameni mai inteligenti ca noi si nu au gasit o explicatie,singura explicatie e in biblie.(aceste lucruri se intampla de cand e lumea si nu exista persoana care sa nu fi auzit de un astfel de caz)

Iti doresc sa treci peste problemele tale usor sa citesti biblia sa te rogi la Dumnezeu,IIsus a murit pentru noi stiu ca nu prea intelegi in totalitate asta dar cauta si vei intelege mult mai mult.Inainte de IIsus toti mergeau intr-un loc in care nu era nici bine nici rau ,cand a murit IIsus a eliberat pana si pe primul om,adica pe Adam.

Daca vei vrea sa mai vorbim trebuie doar sa raspunzi.

Dumnezeu sa ne binecuvinteze pe toti.

16 01 2015
Lucia

Buna P.19!
Numele meu este Lucia. am citit si eu ceea ce ai scris. Iti multumesc din tot sufletul pentru deschidere, pentru sinceritate si pentru ca in ciuda problemelor ai ramas acelas om bun. Nu spun asta pentru ca te cunosc atat de bine, spun asta pentru ca este ceea ce transmiti tu prin cuvintele scrise de tine. simt un om bun, sincer, iubitor, ranit, trist.
Oricand poti schimba asta!
Uita-te la tine, la ce ai!!!! 🙂
Nu totul e atat de negru cum pare.
Poate ca inainte de a te saluta ar fi trebuit sa imi cer scuze, sincere, pentru ca indraznesc sa imi dau cu parerea despre intamplarile din viata ta.
Stiu ca poate sa para, mai mult a judecata, dar este mai mult decat o parere.
Pentru mine, tu, si toti cei de aici imi sunteti prieteni 🙂
Asa mi-ar place din tot sufletul sa ma privesti si sa ne privesti pe toti.
Off, VIATA e atat de complexa si ne ofera atat de multe, unele mai grele, altele mai usoare. Cum sa o intelegi? doar TRAIND-O.
Stiu…crede-ma, chiar stiu!
E atat de greu uneori, simti ca nu mai ai putere, simti ca ziua de ieri a trecut fara un folos anume, ziua de azi se iroseste iar maine..o, maine este doar imitatia unui alt „ieri”. Si tot asa.
As vrea din tot sufletul meu, sa fii la un pas de moarte. Da, asta iti spun.
Si te rog din suflet sa ma ierti, poate ti se pare ciudat sa iti spun.
Dar eu de atatea ori, m-am plans si am spus „eu nu mai pot sa traiesc, nu mai vreau, nu mai am putere, nu mai are sens”. Cand credeam ca „totul” parea a se termina. cadeam iar, iar…era ca un cerc vicios. Oriunde ma ducea ziua, seara, aveam acelasi ganduri, aceeasi simtire „nu mai pot”.
Nu iti vorbesc intamplator despre mine, stiuca nu eu fac subiectul discutiei, acum, ci TU ESTI IMPORTANTA acum!
Dar vreau din suflet, sa stii ca atunci cand am fost diagnosticata cu o tumoare, am coborat de pe piedestalul „durerii” mele, am incetat sa ma lamentez de cat de grea e viata si m-am uitat in jur.
Pentru o clipa, m-am panicat si m-am gandit „E posibil sa nu-mi mai vad parintii? E posibil sa nu o mai vad nici pe colega care ma enerveaza zii de zii, e posibil sa nu mai fiu aici in cateva luni?”
Intrebarile astea m-au speriat. Astea si multe altele.
Atunci vezi, cand esti aproape efectic de moarte, ca de fapt nu vrei sa mori.
Ca de fapt te iubesti fix asa cum esti, imperfecta!
Ca vrei sa lupti. Si ce daca nu o sa iasa din prima? Tu trebuie sa lupti.
Si ce daca te enerveaza colega? Si ce daca iubitul tau (persoana cu care ai impartit timp de 3 ani totul, te lasa si pleaca cu alta-mie asta mi s-a intamplat, asta si inca cate). Ce daca?
Atunci vezi motivele atat de mici, atunci vezi ca se poate face ceva, dar din pacate e prea tarziu.
Atunci intelegi oamenii altfel.
Viata altfel!
Eu nu sunt nici cu mult mai mare decat tine, nici mai despteapta sau mai naiva.
Sunt prietena ta si sunt aici sa te sustin.
PENTRU CA NU ESTI SINGURA. Niciodata nu o sa fii.:)
In fine, la mine, daca esti putin curioasa, s-a dovedit un diagnostic, putin exagerat, care dupa analize mai amanuntite, s-a limitat la ceva ce se poate trata, dar numai eu stiu ce a fost in sufletul si inima mea in momentele acelea.
Dumnezeu uneori Ne incearca puterile, ne lasa sa cadem, sa ne lovim dar tot El Ne ridica de fiecare data. Nu dispera.
O persoana draga mie, de aici, mi-a spus intr-un moment in care nu mai stiam decat sa plang, sa privesc in jos si sa traiesc zilele, in disperare, o simpla Rugaciune, pe care o spun si astazi si imi este imposibil sa nu ma gandesc la toti cei de aici care m-au ajutat.
Suna asa:
„ROAGA-TE SI SPERA
NU TE AGITA
DUMNEZEU ESTE MILOSTIV SI TE VA AJUTA!”
Te rog din tot sufletul meu, sa o spui, macar o data pe zi.
O sa vezi ce bine o sa te simti.
Sa nu uiti niciodata cat de importanta esti :).
Ai grija de tine.
Cu respect,
Lucia.

13 06 2015
IN MEMORIAM

CRED CA ESTI IN SESIUNE…..MUUUUUUUULTA BAFTA !!!
Cum mai esti cu sportul?? Slabitul ? T
T E=AI IMPACAT CU CEA MAI BUNA PRIETENA ? Ti-ai facut noi prieteni?Ai un nou iubit? Cu parintii cum te mai intelegi ?????????
Lasa masca jos daca o mai porti…..si descarca-ti SUFLETUL……….

Lasă un răspuns

