Nihil

5 10 2014

Eu ma consider deja mort pe interior. Probabil nu va mai trece multa vreme pana sa fiu mort si fizic. Am 21 de ani, dar ma simt ca la 60 – am impresia ca sunt mult mai in varsta decat varsta mea biologica. Nu am probleme in familie. Am crescut intr-un mediu familial foarte linistit, cu ambii parinti, care au fost poate putin prea protectivi, insa nu m-a deranjat niciodata acest aspect. Sunt mai apropiat de mama, cu care discut ocazional si care, desi recunoaste ca majoritatea ideilor si comportamentelor mele i se par oarecum atipice si iesite din comun, le accepta si nu pare deranjata de acestea catusi de putin. Cu tata vorbesc extrem de rar si superficial – asa a fost dintotdeauna. Ii seman foarte mult ca personalitate, si aici apare problema – nu gasesc nicio placere in viata si nu imi doresc nimic. De aceea mi-ar placea enorm sa ii pun capat. In toti acesti ani (putin la numar, recunosc, insa pe care i-am perceput mult mai lungi decat in realitate, probabil tot din cauza apatiei mele), in special in anii liceului, am experimentat in ceea ce priveste diferite aspecte ale vietii, in speranta ca voi gasi ceva care sa imi faca placere sau pe cineva a carui companie sa imi faca placere, dar totul a fost in zadar, iar concluzia mea a ramas aceeasi si sunt convins ca nu se va schimba – simt ca nu am nicio legatura cu lumea in care traiesc, cu oamenii, in general, nu imi face placere aproape nimic, in afara de cateva activitati (citit, scris si… cam atat), si nu ma simt nicaieri acasa. Orice as face, nu ma pot abtine sa nu privesc totul dintr-o perspective nihilista: nimic nu are sens si nu exista un sens al vietii. De cate ori am incercat sa gasesc sensul propriei existente, de atatea ori am esuat si chiar pot spune ca mi-am epuizat toate ideile. Viata in sine mi se pare insuportabila, iar interactiunea umana de-a dreptul iritanta si inutila. Nu imi doresc o relatie romantica sau sexuala – dintotdeauna a fost asa. Am avut cateva tentative (ca sa nu le numesc experimente), pentru a vedea daca este, intr-adevar asa, insa nici chiar pe cea mai compatibila persoana pe care am intalnit-o nu am putut-o suporta (fara un motiv evident, ci simpla sa prezenta ma scotea din sarite, iar ideea de relatie si de necesitatea unei relatii mi se pare de-a dreptul supraevaluata si inutila). Am ajuns chiar la psihiatru si de mai bine de un an fac tratament cu antidepresive. Trebuie sa recunosc ca acestea m-au ajutat intr-o oarecare masura, insa dispozitia mea este chiar si mai liniara si neutra decat inainte. Foarte rar simt emotii in adevaratul sens al cuvantului, cat despre empatie… nici nu se pune problema. Dispozitia mea este dominata de apatie si anhedonie si se pare ca nimic nu o poate schimba, decat pentru un scurt moment, in cel mai fericit caz. Cu toate acestea, oricat de bizar va suna, nu mi-ar fi placut sa fiu o alta persoana sau sa am o alta fire – de multe ori ma consider superior majoritatii sin u imi vine sacred cata ignoranta, prostie, superficialitate si absurditate exista in lume, in general. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care nu imi doresc sub nicio forma sa interactionez cu ceilalti decat daca este cu adevarat necesar. Nici macar persoane cu care am ceva in comun nu pot suporta in compania mea pentru mai mult de o ora, iar acest lucru nu imi face nicio placere, desi sunt momente in care port discutii in adevaratul sens al cuvantului cu cineva, discutii relative interesante. Asadar, cand existenta in sine mi se pare insuportabila, cand nu gasesc nicio placere sic and nu pot simti aproape nimic, ce altceva as putea sa imi doresc decat moartea? P. S. – Nu sunt o persoana religioasa, desi am incercat in repetate randuri sa descopar asa-zisa divinitate prin diverse mijloace. In schimb, studiul religiilor in sine ma intereseaza destul de mult.

Acțiuni

Information

6 responses

5 10 2014
lidialidia

Buna. Nu am mai scris de mult pe acest site , dar ceva m-a făcut sa- ți răspund tie. Cam același lucru am scris si eu cu ceva timp in urma aici . Vârsta noastră interioară pana la urma nu trebuie sa o vedem cu ochi negativi . Dacă ne simțit mai bătrâni decât suntem este din cauza ca noi mereu ne întrebam lucruri , nu găsim sens in chestii , despicam firul in patru si asta ne suprasolicită creierul , dar in același timp ne face mai inteligenti , iar asta e un lucru bun . Eu cred ca nu e rău sa fii diferit , in timp ce alții aleargă numai după relații sexuale consumând practic tot timpul lor , tu ai timp sa te preocupi de cu totul alte lucruri poate mult mai interesante . Poate cu timpul te vei schimba , sau poate nu , dar nu contează , important e ca tu ești pe pământ . Ar trebui sa dai frâu liber curiozității ,adică sa vezi cum poți profita de situația in care ești . Pe mine m-a ajutat sa ma gândesc la viața ca la o gluma . Sa încep sa trăiesc fără teama , sa m-a dedic in totalitate mie . Si poate pe la 80 de ani când chiar nu mai e nimic interesant de făcut in viața , nimic nou de învățat , când tote curiozitatile vor fi satisfăcute de abia atunci ar trebui sa ne permitem sa gândim ca viața nu are rost . Pana atunci bucura te de tine si da ți măcar o șansa la vindecare . Spor !

6 10 2014
"Totul e prin Dumnezeu si nimic fara El nu este"

Buna,scopul nostru pe pamant nu este sa placem altor oameni,nu este sa fim populari,cu cine te scoate din sarite nu lega prietenie,daca simti ca, cu nimeni nu iti face placere sa vb pentru ca e intr-un fel sau altul persoana respectiva,atunci nu vorbi ,vei gasi o persoana sau 2 pe care sa le suporti si chiar daca nu vei gasi vezi o tragedie in asta??Singurul nostru prieten este Dumnezeu,Cel al carui ii datoram viata,viata nu ne apratine noua ci Celui ce ne-a facut,noua ne apartine acest scurt timp,la fel ca si alegerile noastre,bune sau rele,in functie de alegeri iti vei trimite sufletul in iad sau rai,asa ca nu uita dupa moarte tu nu vei disparea pur si simplu ci te vei afisa in fata lui Dumnezeu pentru judecata,toata creatia vazuta si nevazuta demonstreaza existenta lui Dumnezeu,pamantul apa tot ceea ce sufla,universul,daca esti un om in care iti trebuie dovezi mai mari decat acestea atunci adu-ti aminte de apa sfintita care nu se stria tot timpul anului (fa acest test acasa) daca vei mai vrea dovezi adut-ti aminte de case in care se petrece paranormalul,si daca preotul va fi chemat sa citeasca din evanghelie totul se va linisti,pe internet sunt povestioarele a catorva oameni care au vazut iadul,Dumnezeu le-a mai dat o sansa ,si prin asta ei spun la toata lumea aceasta minune,poti crede sau poti sa nu crezi,cum ti-am spus alegerile noastre ne apartin numai noua,dar eu insist sa crezi in Dumnezeul Nostru,la final vom da socoteala ca am stiut adevarul si am ales minciuna,in momentul de fata nu sunt oameni care sa nu stie de Iisus ,indiferent de atei sau alte religii.
Ai spus tu ca ai cautat aceasta „divinitate”acesta este Dumnezeul Nostru Cel prea Inalt,si li se arata doar celor care cred sincer,Iisus spune ca daca vom crede in El ,ni se va arata,fizic sau in alte forme,crezi ca Domnul Dumnezeul Nostru minte?
Nu uita inca nu stii ce te asteapta daca te sinucizi ,nu te arunca asa in sinucidere pentru ca inca nu ai studiat biblia,te asteapta iadul si vei constientiza ca acest chin de pe lumea asta nu se va compara cu Cel din iad,te-ai intrebat vreo data cum e sa fii in durere continua,cand te doare maseaua imagineaza-ti ca te va durea toata viata cum e asta ???asa este in iad numai ca de mii de ori mai tare ,pentru ca vei arde incontinuu si dupa ce carnea va fi arsa toata atunci va creste din nou si se repeta chinul la infinit.
Daca vrei sa cauti pe Domnul,il vei gasi prin rugaciune sincera,dar mai intai trebuie sa te cureti de pacate,apoi sa te rogi sa te scape de acestea ganduri de moarte necurata,si apoi sa citesti biblia,asa il vei gasi pe Domnul Dumnezeul tau,Citeste biblia ,citind biblia te rogi.
Nu uita cere iertare Lui Iisus Hristos Fiul lui Dumnezeu Cel ce a murit pentru pacatele noastre,daca nu credem in El nimeni nu va putea sa vada pe Dumenzeu.
Daca vrei sa cunosti pe El ,adu-ti aminte ca trebuie sa ai rabdare,nu forta pe Dumnezeu sa iti apara cand vrei tu,tu ii esti recunoscator pentru ca te-a facut,pentru ca nu mergi in scaun cu rotile ,pentru ca nu esti orb,pentru ca ai un acoperis,pentru ca ai sanatate,nu forta pe Tatal ceresc sa iti dea semne daca tu nu te Rogi sincer.
Iadul este real cauta povestioare pe net,dar nu numai,in vietile sfintilor,vei gasi multe marturisiri de acest fel,adica despre cele de dupa moarte,inainte sa te gandesti iar la sinucidere adu-ti aminte ca nu stii unde ajungi,nici nu ai idee cum e in acel loc de chin,cauta si cerceteaza acel loc.
Te rog nu renunta la viata ta in felul acesta ,vei vrea sa fii din nou pe pamant cu problemele acestea si nu vei mai putea fi,va fi prea tarziu,nu te hrani cu tristetea ta,nimanui nu ii pasa ca esti trist,singurului care ii pasa de tine este Dumenzeu,scopul nostru nu este sa placem la altii,ci sa iubim din toata puterea noastra pe Cel ce este Prea Inalt,pe Cel ce este Prea Iubit,pe Cel ce este Prea sfant.

Nu studia religiile lumii ,religia adevarata este cea care crede In Dumnezeu in fiul Lui Iisus Hristos si ca El a murit pentru pacatele noastre,si in Sfantul Duh care de la Tata Purcede,adica in sfanta treime(religia mea este crestina ortodoxa)

Daca vei vrea o marturisire a iadului o voi posta aici, tu doar trebuie sa imi spui daca vrei asta.

Dumnezeu sa ne binecuvinteze pe toti.

7 10 2014
depressedhope

Si em candva am ajuns la convingerea ca viata nu are sens, nu simteam si nu simt nimic , evitam cat de mult contactul uman(nu-mi place nu ma intereseaza) si atunci pentru ce sa traiesti?
Dupa o vreme de mers la psiholog, psihiatru si multe multe ganduri si am avut niste revelatii…si eu ma credeam superior altora si ma rog……DAR ESTE TOTAL GRESIT ASA , as fi vrut sa fi stiut ce stiu acum altadata, asa te chinui in zadar. In primul rand, ia-ti gandul de la sinucidere ACUM ITI PARE O SOLUTIE, dar nu rezolvi nimic pt ca crezi sau nu viata nu se termina aici. Este complicat de explicat cum am ajuns aici. Viata ti-a fost data pentru ceva nu numai asa… ce te invata stiinta suna tentant de crezut(stiinta ofera o un adevar incontestabil, serios? Daca un om ar trai dupa numai logica si ratiune ar innebuni pt ca omul nu e facut numai dupa acestea. Apoi crezi ca e normal sa fii nefericit si asa? Nu, in mod normal te-ai bucura de viata dar ceva cumva s-a intamplat si ai ajuns la niste minciuni care nu te lasa sa vezi adevarul.
Probabil ca nu crezi in iubire( o fi o alta reactie chimic etc.) Ei bine da, dar iubirea e mult mai mult si daca ai simti-o clipa ti-ar fi suficient ca sa te gandesti putin diferit la viata, dar asa te inchizi intr-o cusca si crezi ca asa e bine, Iti spun si te rog sa ma crezi ca stiu ce simti acum, NU TE mai gandi la prostiile astea( viata nu are sens, nu vei simti nimic niciodata) , ca incepi sa le crezi . Religiile te incurca pt ca pierd esentialul(iubirea).si din alte motive. Incearca sa te gandesti diferit la viata, incearca sa gasesti cineva cu cine sa vorbesti ce-ti place.
Ce ti-am scris aici vei dezbate cu argumente, vei zice ca nu te inteleg ca nimeni nu te intelege, Mult am gandit pana cand ceva s-a intamplat. Este ca un joc, adevarul e ca viata are mult sens, dar ceva te face crezi ca nu e asa.

8 10 2014
Stef

Nihil,
Daca ai fi cu adevarat superior celorlalti, ai intelege manifestarile superficiale, prostia sau orice alte comportamente ale celorlalte persoane si mai mult decat atat…ai intelege ce anume le determina.
Incearca o terapie. Nu oricare, ci una de grup pentru a fi supus relationarii.
Din pacate pentru tine esti om, nu animal, iar oamenii se nasc in societate, iar principala lor conditie de supravietuire este interactiunea si aflilierea. Prin interactiune ai fost crescut (se pare ca interactiunea nu a fist una fericita).
Lipsa afectiunii si socializarii au inlaturat din tine curajul si placerea de a socializa. Dupa un anumit interval totul te irita deaorece sistemele tale de aparare ridica ziduri fortificate? Stii de ce? Tocmai deoarece nu esti superior celorlalti…..
Esti clar un om destept. Acum fa tu diferenta dintre destept si inteligent, apoi incearca sa fii inteligent.
Pentru inceput iti recomand carti de psihologie care au ca subiect importanta deVoltarii copilului si in general dezvoltarea ontologica a omului. Incepe cu inceputul, citeste despre cum si ce invata un copil despre lumea in care șe naste. Se pare ca tie nu ti-a fost prezentata foarte detaliat.
Lipsa interesului sexual, lipsa apetitului sexual, etc nu sunt deloc lucruri usor atipice si nederanjante, ci sunt cu adevarat probleme care isi au radacinile adanc infipte in copilaria ta. Se pare ca s-a produs o oarecare trezire si ai decis sa ne scrii, ceea ce pt mine inseamna o oarecare vointa de a-ti ezplica lucrurile, sensul, o oarecar vointa de supravietuire. Gatuita, chinuita, dar reala!
Numai bine!

26 10 2014
mmm

Buna! De aceeasi problema sufar si eu .Pot sa spun ca mi-am „citit sufletul ” prin propria ta descriere,…Insa am vrut sa mai citesc si altceva ,nu doar frustrari si iata ce am gasit. Iti recomand cu caldura cartea lui LEV TOLSTOI :”DESPRE DUMNEZEU SI OM,DIN JURNALUL ULTIMIlOR ANI” Stiu,o sa spui pe loc ca e una din cartile patetice crestine si ca nu te intereseaza :E o carte filozofica,spirituala,religioasa(dar ai grija,nu crestina) care te va bulversa.Crede-ma ,pt mine a fost o minune! In antiteza e cartea lui HERMAN HESSE:”LUPUL DE STEPA”(o carte a frustrarilor,pe care parca o stiam pe de rost ) Acum,va depinde de tine pe cine vei urma.Noi mai avem niste probleme grave care ne afecteaza:lenea si lipsa placerii socializarii(adica iubirea de oameni,laitmotivul cartii lui Tolstoi) .Numai bine iti urez!

25 12 2015
IN MEMORIAM

Sper ca esti mai bine,,,,si ca spiritul CRACIUNULUI NU TE-A LASAT INDIFERENT……..Sper ca sub brad ai gasit cate ceva….de la distanta insa iti doresc sa te bucuri de caldura sufleteasca a celor dragi tie…..sa gusti din plin din paharul vietii.. care sa aiba gustul si culoarea preferata dar sa nu uitam ca poate avea multiple arome ….dulci si parfumate iar uneori mai acrisoare,,,,chiar amare….important este sa ne pastram cumpatul…RABDAREA….puterea de a mai incerca….de a mai DEGUSTA….
Craciun FERICIT !!
PS MAI esti sub tratament .? Ai cunoscut schimbarea??! Lucrezi sau esti somer,elev,student?

Lasă un răspuns

