Roxana 14

8 04 2014

Buna,
Ma gandeam ca noi sinucigasii le spunem altora ca sinuciderea nu e raspunsul.Le spunem sa fie puternici cand noi nu putem.
Povestea mea, nu atat de grava ca a celor de aici incepe in vara anului trecut.Nu s-a intamplat vreo tragedie, nu a decedat nimeni drag, nu am patit nimic.Doar am realizat unele lucruri.Mai intai, infatisarea mea care incepuse sa ma sperie, dar acum presupun ca infatisarea mea e doar un lucru minuscul care ma necajeste.
Desi nu am fost niciodata un copil de nta 10 la scoala, majoritatea notelor mele fiind de 7-8, chiar 5, simteam ca am ceva special.Imi puneam diverse intrebari, studiam diverse teorii si diverse lucruri stiintifice, incepusem sa citesc o gramada de carti, intrebari despre viata,mentalitate,societate.intrebari fara raspuns de altfel.Nu eram apreciata de profesori, nici acum.Nici macar parintii nu ma cred in stare ca pot sa fac ceva in privinta scolii.Lasand scoala la o parte, incepusem sa realizez mai multe lucruri si mi-am deschis ochii.Dupa crize de nervi, plans datorite cuvintelor care imi erau adresate, ma simteam jalnic.Nu imi mai fac curat in camera, nu mai socializez, nu imi mai pun sperante, nu mai creez sperante, nu mai imi plac lucrurile care le adoram inainte, ma simt fara speranta.De ce?O intrebare cre ma necajeste pe mine destul de tare.Cautam diverse articole, diverse raspunsuri ca sa pot sa aflu raspunsul la intrebarea mea.SI, partial, am aflat raspunsul: nu arat ca fetele frumoase, nu sunt desteapta, nu am prieteni, nu ma vrea nimeni, si pur si simplu, pur si simplu simt ca lumea nu e pentru mine!De la problemele cu infatiseara mea am inceput sa ma auto-mutilez, lucru care a devenit o obsesie.Cand ii spui cuiva ca te auto-mutilezi, deja esti catalogat ca fiind „emo” sau un „psihopat,prost,retardat”.Este adevarat.Partial,e adevarat.Dar nimeni nu reuseste sa inteleaga ca te simti mai bine.Simti ca parca tot esti in viata, si durerea parca iese din tine cand te auto-mutilezi.Nu, nu e masochism..e mai greu de explicat.
In fine, infatisarea mea ma deranjeaza putin,acum sincer am alte probleme.Am inceput, cum am mai psus, sa nu vorbesc.Nu interactionez.Nu imi place lumina.Ori am insomnie,ori hipersomnie.Nu mai vreau sa traiesc.Ceva ma deranjeaza.Ceva ma deranjeaza tare mult si eu nu sunt in stare sa aflu dece.Nici acum cand scriu aceste cuvinte, nu stiu cum sa va explic de ce vreau sa ma omor.Nu pot sa explic, deoarece dintre niste lucruri marunte, se aduna mai multe si creaza un lucru fatal.Gandec prea mult.Imi fac prea multe situatii in cap,sugestii, ma gandesc la ce s-ar putea intampla daca nu stiu ce, ma gandesc la altii, aud vocea altora in capul meu strigandu-mi numele, aud altfel de voci chinuitoare care ma striga.Overthinking.
Noaptea, chit ca dorm cu animalul meu in camera, simt ca e ceva sau cineva in camera aia.Se urca in patul meu, e o chestie ciudata, neagra si mare.Ma strange de gat, imi striga numele, ma sperie.Probabil frica mea fata de societate m-a facut sa innebunesc partial.Sunt incantata ca inca mai pot judeca clar.Din pacate, am unele momente cand ma gandesc intens la prea multe lucruri si ma gandesc, dar am o gramada de ganduri in capul meu si pierd total contactul cu realitatea si ma blochez.Mi-e frica sa nu ajung la nebuni,ca nu stiu ce s-ar pute intampla cu mine.
In fine, dupa ce o ruda mi-a vazut cicatricile de pe maini si picioare, m-a dus imediat la un neuropsihiatru.Nu vorbeam deloc cu doamna doctor.O data, o singura data am sus aproximativ tot dupa ce nu mai puteam.Dansa, speriata, m-a trimis la un psihiatru.La acel psihiatru la care am fost de curand, acum o luna, mi-a dat niste medicamente.[…moderat…].Totusi, nu stiu de ce mi-a dat medicamentele alea, deoarece nici cu ea nu am comunicat.Nu am vrut.Nu am putut sa ii zic nimic.Simt ca sunt prea multe lucruri care ma chinuie.Si ma gandesc ca sunt asa de tanara.
Intr-o seara nu am mai rezistat si am luat supradoza de […moderat…], rezultatul fiind un rahat.Nu mi s-a intamplat nimic.
De o luna de cand iau medicamentele, ma simt la fel ca inainte.Incerc si caut pe net chestii care, poate ma vor face mai fericita.Dar nu pot.Mi-e greu sa zambesc cu adevarat.
Mama mea e plecata in strainatate de doi ani, si am ramas acasa intr-un apartament destul de mare cu bunici mei,matusa care la randul ei are un copil, si tatal meu.Familia mea nu il suporta pe tata pentru ca e un betiv.Ugh,urasc numele asta.E zugrav, deci nu contribuie foarte mult la platile casei, bea foarte mult, si mama admite ca ar trebui sa se desparta de el.Cand a aflat ca ma tai, m-a intrebat doar motivul pe care normal, nu i l-am spus.Acum cand vede cuttere nici nu intreaba daca ma mai tai.
Bunicii mei se cearta incontinuu.Matusa mea se cearta.Toata lumea tipa,e agitata.
Cateva lucruri care m-au facut sa pierd total contactul cu lumea si am inceput sa plang, e cand am auzit pe furis cateva cuvinte spuse de familia mea: „O sa iinnebunesc la cap cu fata asta” , „Doamne ce povara e”, „Trebuie dusa la nebuni”.
Plus, cand a dat viroza in mine si nu am putut sa ma duc la scoala, bunicii mei vorbeau: „Ramane repetenta daca nu se duce la scoala”, „S-a imbolnavit special sa nu se duca”, „Am dat atatia bani pe medicamente”
Am plans.Dar uneori nu plang, deoarece tristetea ma impiedica sa mai zic un cuvant.
Mi-am planificat suicidul, unde si cum,cand, bilet de adio sau nu..etc
Am avut momente cand aproape ca eram calata de tramvai, masina etc.
Colegii mei ma vad ca cea mai amuzanta persoana din scoala.Cea mai fericita si ok.Dar nu ma stiu cu adevarat
Un singur lucru: Ma numesc Roxana si am 14 ani, sunt in clasa a 8-a.V-am psus varsta la sfarsit ca daca va o spuneam de la inceput, v-ati fi oprit din citit.

Acțiuni

Information

11 responses

8 04 2014
Mihai

Roxi,descrii o parte din mine.
Presupun ca iti place astronomia?Psihologia si alte aspecte de genul?
Esti o persoana non religioasa si iti pui adesea mari intrebari filosofice?
Daca ceilalti nu te inteleg nu inseamna ca esti un om inferior.
Poate ca situatia e tocmai inversa.
Un om care aspira la cunoastere,din punct de vedere spiritual e superior.
De foarte putine ori potentialele si talentele ajung sa isi indeplineasca scopul si visele.
Tocmai datorita faptului ca o minte ce nu asimileaza informatie devine usor manipulabila.
Noi,cei care gandim la nivelul si potentialul real al omului suntem neintelesi.
Nu te poti astepta ca o persoana invatata ce sa gandeasca si nu cum sa gandeasca,sa te inteleaga.
Am trecut si eu prin asta si stiu cum te simti.
Insa,fa azi o schimbare.Alege o zi in care esti hotarata sa incepi sa faci ceea ce iti place.
La 14 ani esti micuta si ai mult timp in fata.
Spre exemplu daca ai anumite idei despre viata diferite de restul oamenilor,filmeaza-te,pune-te pe youtube.
Nu te judeca prea mult si incearca sa faci un lucru sa fie cat mai bun,atat cat sa te multumeasca pe tine.
Eu am inceput de ceva vreme sa adaug videoclipuri pe youtube si sigur ca nu sunt extraordinar de bine facute.
Insa toate au un inceput.
Lupt ca data viitoare sa fie mai apropiat de bine cum imi doresc.
Nu uita ca toate au un inceput.
Daca un lucru iti atrage toata atentia si iti face placere sa il faci,fa-l.
Lupta si construieste-ti viitorul in jurul a ce iti place sa faci.
Lupta sa iti faci un loc de munca din ce iti place sa faci.
Trateaza-l asa.
Infatisarea conteaza cu atat mai putin daca nu gandesti ce trebuie si nu ai o minte deschisa.
Eu unul nu o fac si nu ma atrage atat timp cat nu ai o minte isteata si deosebita.
Crezi ca sunt singurul?Nu,sigur ca nu.Sunt multi oameni ca si mine.
Ai incredere in mine ca vei gasi persoane care nu pun accent pe infatisare.
Nimeni nu e urat.
Sti cine sunt cu adevarat neatragatori din punct de vedere fizic?
Cei care sunt mutilati din cauza unui accident,rani de razboi samd.
Insa pana si de acei oameni te poti indragosti.
Poate nu pana la punctul de a avea o relatie dar ca si oameni,prietenie,cu siguranta.
Stiu ca e greu sa socializezi in viata reala si mult mai usor pe internet.
E un prim pas.Pe internet iti poti face prieteni buni,poate chiar mai buni.
Intereseaza-te de anumite forumuri despre lucrul care iti place.
Spre exemplu daca esti interesata de ocult,sa zicem,cauta si te asigur ca vei gasi forumuri cu romani.
Oamenii aia gandesc ca si tine.
A fost doar un exemplu.
Eu sper sa te faci cat mai bine si sa nu uiti ca viata e frumoasa.
E si intotdeauna va fi.
Noi suntem urati.
Noi facem viata grea.
Dar nu uita ca daca exista cateva picaturi murdare in ocean nu tot oceanul va deveni murdar.-Gandhi.
Fa ceea ce iti place si vei atrage inevitabil persoane ca si tine.
Arata-le lor ca nu sunt singurii care gandesc ca tine.
Stiu ca asteptarea e dureroasa insa..nu merita?
Implicate mai mult in activitati pe internet.
Fa-te cunoscuta.
Crede-ma,o spun din experienta ca nimeni nu te va cauta daca nu iti fortezi sansa.
De asta spuneam,videoclipurile pe youtube te-ar ajuta foarte mult.
Pe internet sunt o varitate de oameni diferiti.
Printre care si cei ca si tine.
Sa te faci bine si nu uita.
Fa ceea ce iti place.
Implica-te mai mult.
Nu te izola,nu te va salva nimeni.
E o realitate dureroasa dar adevarata.
Capul sus si sincere imbratisari.>:D<

8 04 2014
Roxana

Psihologia, psihiatria si filozofia.
Nu cred in dumnezeu, dar nu ma pot numi atee sau agnostica.Nu cred intr-o zeitate sau ceva.
Iti apreciez enorm ajutorul daruit, faza cu you tube-ul e foarte ok dar nu ma simt bine in pielea mea.
As face o schimbare, dar mai am 9 saptamani pana la examen si nu e timpul potrivit, nu?
Tu mi-ai scris acolo sa imi dezvolt gandirea si sa imi impartasesc ideile cu ceilalti, ceea ce mi se pare normal.
Problema care ma macina destul de tare nu e doar overthinking-ul, dar si faptul ca psihiatrul mi-a zis ca nush ce episoade psihotice am si tulburare depresiva sever, anxietate.Eu trebuie sa elimin lucrurile astea, dar daca imi insiri enspe mii de lucruri frumoase ale vietii sa stii ca nu ajuti pe nimeni.Voi incercati sa ne ajutati in primul rand prin a ne spune sa ne gandim la lucrurile frumoase.Ne gandim la ele, dar crezi ca ne va schimba gandirea?
„Nu te mai taia!Fii pozitiva”, sunt doar niste cuvinte.
Sunt complet constienta ca nu o sa vina un print sa imi sarute mainile sau pnm sa ma salveze, fiindca chestii de acest fel sunt doar iluzii ale altor fete care stau cu gandirea ca va veni un print sau o persoana speciala.
Nu zic ca vreau sa fiu salvata, ca nici singura nu pot, dar nu vreau sa ma aleg cu internare intr-un spital pediatric de psihiatrie.
Multumesc pt. comm! 🙂

9 04 2014
Mihai

Mmm,dragut.Si mie imi place psihologia si filosofia.bd
Asa,deci,crede-ma ca..in mare,toti psihiatrii sunt interesati de cum sa castige un ban si putin le pasa de sanatatea ta.
De multe ori iti dau diagnostice gresite iar asa zisele „anti-depresive”nu sunt decat niste droguri medicale usoare care nu iti fac decat rau.
De ce nu incerci gandirea pozitiva?Okei,cuvinte.Dar crezi ca face rau?
Sti ca e dovedit stiintific si medical ca gandurile iti influenteaza echilibrul mental?
Nu incercam sa iti arat promisiuni ci sa iti arat realitatea.
Nu sunt doar cuvinte.
Viata nu se intampla,ci uneori trebuie sa ne fortam sansa.
Daca ne gandim la problema care ne supara din nou si din nou si din nou nu vom face decat sa ne deprimam mai mult decat suntem.Nu ai ajuns si tu la concluzia asta?
Oamenii in general sunt mizerabili si oricat ne-am dori ca situatia sa fie altfel facandu-ne diferite scenarii,nu se va intampla nimic daca nu facem..nimic.Nu?
Incercam sa iti dau incredere pentru a te baza pe individualitatea ta.
Daca nimanui nu-i pasa,crezi ca iti faci bine daca nici tie nu iti pasa de tine?Ai un motiv pentru care ai face asta?
Oamenii mari de obicei sunt raniti,neintelesi si lasati singuri.
Nu te ambitioneaza lucrul asta?Nu te cunosti indeajuns?Eu cred ca da.
Te cunosti foarte bine si sti ce poti si cat te duce capul.
Si crede-ma,te duce mintea mai mult decat altii.
Nu ai nevoie de aprobarea altora.Ei nici macar nu te cunosc.Nu vor si nu le pasa.Lasa-i sa isi traiasca vietile de oi sociale si devin-o tu un lup.
Stiu ce inseamna sa nu ai nimic si pe nimeni insa sunt doar o persoana.
Incerc sa ajut atat cat pot.
Cred ca ai observat si tu ca la noi abia daca vorbeste cineva de bullying,spre exemplu.Eh,ce pierd inafara de cateva minute in care oricum nu faceam nimic,ca iti scriu?Pierd ceva ca ma doare nedreptatea si raul din lume?Nu.
Un an de zile am avut episoade enorme depresive.
Insa,daca iti spun ca acum sunt bine,ma crezi?
Nu,nu am luat niciun fel de tratament medical.
Nu,nu am intalnit pe nimeni.
Sunt la fel de singur ca si inainte.
Dar sti ce?Mi-am dat seama ca adevarata dovada de putere a unui om e controlul sau asupra gandurilor si emotiilor.
Nu uita,ca in orice lucru rau exista un lucru bun.
E o vorba,okei,dar adevarata.
Intotdeauna cauta solutia si nu te mai gandi la problema.
Tu esti singura ce te poti intelege si cunoaste pe deplin.
Tu esti singura ce stie ce isi doreste sa faca si sa fie in viata.
Atunci?Lasa restul,nu ai invatat ca ori de cate ori cazi in viciul „overthink”iti faci mai mult rau?Fi stapana pe emotiile tale,poti daca iti doresti sa iti faci un bine,sa nu mai fi critica cu tine.
Si nu uita sa incerci sa socializezi cat mai mult.Fie pe internet.
Te ajuta foarte foarte mult.
Ai o motivatie in plus.
Pentru ca..nimeni nu stie.
Viitorul e frumos pentru ca e imprevizibil.
De la agonie poti fi in extaz.
Ai idee ca toti cei ca si tine,cu probleme similare,au viata sociala zero si isi petrec tot timpul pe internet/facebook etc nu?
Socializeaza dar ai grija cui te deschizi.
I wish you a better life.Tons of hugs.
Imi voi indrepta toate energiile pozitive spre tine.Nu glumesc.
Sa te faci bine.Smile.c:

9 04 2014
Roxana

Ai mare dreptate.Chiar la a treia sedinta cu terapeutul meu i-am zis ca degeaba vin, ca voi doar vreti banii.S-a suparat cand a auzit asta, dar din pacate sunt o persoana foarte directa.As vrea sa nu mai merg la vreun terapeut, dar mi-e foarte greu fara unul.
Gandirea pozitiva.Cand ai reusit sa scapi de depresia ta, nu crezi ca ti-a fost cam greu sa te obisnuiesti cu ideea de a gandi pozitiv?Mi-e foarte greu sa gandesc pozitiv, mai ales despre ce cred altii despre mine si cum ma vad u pe mine, cand ma trezesc in fiecare dimineata ma simt foarte naspa in corpul meu.Nu numai fizic, fizicul mi-e putin frica de el cat mi-e frica de ce gandesc eu.
Tu esti o persoana puternica.Ai reusit sa ii dai una in mufa depresiei singur.Eu am prins o obsesie de pastilele astea si nu pot scapa.Parca ma bucur cand vine matusmea’ sa imi dea pastilele.
Nu ma consider o persoana matura si puternica deloc.Ma stiu foarte bine pe mine, sunt slaba mental.
Overthinking.Daca iti spun ca am atatea ganduri fara sa le provoc intentionat, ma crezi?Sper sa ma crezi.
De socializare, mi-e foarte frica.Stiu ca acum scriindu-ti socializez, dar socializez acum pentru ca mi-e frica.

10 04 2014
Mihai

Ah..nu sunt o persoana puternica,crede-ma.
Am momente in care ma simt atat de singur si de rau incat e greu sa imi gasesc cuvintele pentru a explica.
Dar diferenta e ca acum nu imi mai las viata controlata de asta.
Plangi,sterge-ti lacrimile si mergi inainte.
Mi-a fost greu sa gandesc pozitiv si inca imi e.
Dar fata de cum eram,imi e mult mai usor sa traiesc asa.
Ce cred altii nu e problema nimanui.Pentru ca nu degeaba se numesc”altii”.
Altii schimba doua vorbe cu tine si au impresia ca te cunosc.
Eu le arat ca sunt altfel.Si sti si tu ca indiferenta doare rau.
Ba din contra,incerc sa le arat iubire celor care ma vorbesc si ma judeca nefondat.Ai idee ca asta ii omoara nu?
Eu ma cunosc si e indeajuns.
Nu o sa mint ca nu imi doresc ca o persoana sa ma cunoasca atat de mult pe cat ma cunosc eu.Insa?Nu pot cauta prietenii cu forta si alte cele.
Cand se va intampla se va intampla intr-un mod natural.
Tocmai de asta spuneam,ca e foarte important sa cauti sa iesi cat mai mult in lume,sa socializezi cat de mult poti,unde se poate.
Pentru ca persoanele cu o gandire similara nu dau gres niciodata intr-o prietenie.
Stiu cum e cu stima de sine scazuta,e foarte greu.
Dar ce zici de,pas cu pas?Incredere in tine nu vei avea daca gandesti negativ.
Niciodata nu am spus ca nu e normal sa ai ganduri negative.
Si eu am si inca multe.
Insa cauta echilibrul.
Echilibrul e cheia intotdeauna.
Cauta sa te exteriorizezi in orice fel poti si mergi mai departe.
Nu stiu care sunt problemele tale pentru ca nu le-ai spus dar pot banui ce il poate determina pe un om sa devina depresiv.
Stiu ce inseamna depresia si stiu cum te simti cand esti singur,neinteles,judecat nefondat samd.
Stiu cum e sa ai stima de sine scazuta si sa iti doresti sa arati altfel.
Nu stiu ce sa spun..tine de vointa ta si de ajutorul altora.
Dupa cum ai spus si tu,si vreau sa nu cred ca e asa,daca esti o persoana slaba e foarte greu sa te pui pe picioare singura.
Poate ca ai nevoie de o persoana insa stiu ca ai impresia ca toti vorbesc din mila cu tine.E greu..nu stiu ce sfat sa iti dau.
Nu te cunosc si nu iti cunosc situatia si e foarte greu.
Incearca sa faci ceva care sa implice socializarea.
Crede-ma,iti ridica moralul foarte mult o persoana.
Nu toti oamenii sunt mizerabili iar daca continui sa fi tu insuti vei avea numai de castigat persoane care te vor intelege,pentru ca si ele la randul lor cauta acelasi lucru.E foarte greu intr-o lume de masti sa fi tu insuti insa..e ceva mai placut decat asta?Esti tu,asa cum simti si cine esti.Sa nu iti fie rusine niciodata de asta.
Pentru ca cea slaba nu esti tu.
Ci cei care nu au curaj sa fie ei insisi.
Ci cei care se tem de respingere si singuratate.
Tu esti o persoana puternica,chiar daca nu poti crede asta.

11 04 2014
Roxana

As vrea eu sa plang si sa merg inainte, dar sunt atat de trista incat nu pot sa plang.Sunt unele momente in care vrei sa plangi, dar pur si simplu nu poti.
Mihai, se spune ca daca tratezi oamenii rai cu prietenie ii poate ucide, dar eu nu cred asta.Pe mine niciodata nu m-a afectat chestia asta, fiindca sunt un om rau si stiu asta.
De ce sa te chinui sa le arati ca esti altfel?Nu e mai bine sa pastrezi pentru tine si cine e destul de curios sa vada ca cine esti cu adevarat, sa te descopere?Mereu m-am gandit la asta..
Prietenia nu se poate cauta cu forta, ca nu obligi pe cine sa iti fie prieten, dar o poti cauta prin socializare, ceea ce imi este foarte greu.E ca un vers dintr-o melodie „I’m scared to get close, and I hate being alone”.Cam asa e si la mine.
Intr-adevar, nu mi-am comunicat problemele.Ti s-a intamplat vreodata sa acumulezi multe necajiri de ale tale si sa nu stii sa le comunici?Cam asa mi se intampla.
Umm, singura nu ma pot pune pe picioare, de aceea sunt slaba.Am nevoie de cineva, adica de prieteni desigur, dar..nu stiu in cine sa am incredere.
De exemplu, am niste colege la mine in clasa care mereu ma chem afara si imi zic secrete, stuff like that.Iti dau impresia ca daca vorbesc cu tine mereu, rad cu tine mereu s.a.m.d sunt prietene bune de ale tale.Am facut prostia sa ii zic doar uneia care o credeam de incredere si a fost indeajuns sa afle toata scoala.. si stii, e cam greu sa iti faci prieteni adevarati.Cum poti sa ai prieteni adevarati?Cum poti sa iti gasesti unul?Cum poti sa stii ca nu te mine sau se foloseste de tine?Sper sa am un raspuns.

13 04 2014
Mihai

„Pe mine niciodata nu m-a afectat chestia asta, fiindca sunt un om rau si stiu asta.
De ce sa te chinui sa le arati ca esti altfel?Nu e mai bine sa pastrezi pentru tine si cine e destul de curios sa vada ca cine esti cu adevarat, sa te descopere?Mereu m-am gandit la asta..”

Sti cine a scris asta?Chiar tu.
Sti..esti un om rau insa iti doresti ca cineva sa fie destul de curios sa te descopere.Hmm…Ceva nu merge bine nu-i asa?
Sti ca ascunzi fata de restul lumii adevarata ta personalitate.
Sti ca iti doresti ca cineva sa te descopere si sa vada ce fel de om esti.
Imperfect dar minunat.Pentru ca perfectiunea nu e necesara.
Eu pot avea un lucru pe care tu nu il ai insa tu poti avea un lucru pe care eu nu il am.
Si asa ne putem completa unul pe celalalt,formand un intreg.
–––––––––––––-
„Intr-adevar, nu mi-am comunicat problemele.Ti s-a intamplat vreodata sa acumulezi multe necajiri de ale tale si sa nu stii sa le comunici?”

Da mi s-a intamplat si mi se intampla.
Foarte rar ma exteriorizez in fata cuiva,iar asta de obicei o fac in mediul virtual.
De ce?Pentru ca am ceva la cap care imi da impresia ca sunt un om slab iar numai oamenii slabi fac asta.
Pe o parte,adevarat,da.
Insa..uneori simti nevoia de a spune ce te doare cuiva mai mult decat ai crede.
Eu,de cele mai multe ori o fac involuntar pentru ca am momente cand pur si simplu nu mai pot.
Sa stiu doar eu ce ma doare,sa stiu doar eu cand plang,nimeni fiind langa mine?
Imi doresc ca cineva sa stie asta si sa ma inteleaga,sa ma iubeasca asa cum sunt,tu nu?
Pastreza oamenii ce incearca sa fie ei insisi cu tine.
Pentru ca altfel..well..nu exista iubire si prietenie fara sinceritate.
Nu poti place si nu poti iubi cu adevarat pana cand nu te indragostesti de ea insasi,persoana,si nu de o masca sociala pe care aproape intotdeauna o purtam.
E adevarat ca nu poti renunta la o masca.
Oamenii sunt mizerabili,in general vorbind.
E adevarat ca nu poti fi tu insati cand nimeni,acolo,in societate,afara,nici macar nu incearca sa fie ei insisi si continua sa se minta indobitociti de stereotipuri inutile si frici intense de a nu fi acceptati in asa zisa „normalitate”.
Dar sti si tu ca..intr-o lume asa de mare exista o persoana care te va accepta asa cum esti.
Eu chiar cred in suflete pereche.
Daca ne cautam perechea o vom gasi.
Daca nu..well..ea nu apare din cer.
Sunt niste eforturi pe care uneori trebuie sa le facem daca ne dorim un lucru..chiar daca nu avem incredere ca se va intampla ceva,chiar daca nu avem nicio speranta de viitor,chiar daca nu credem ca putem fi placuti si iubiti,putem.
Putem pentru ca avem o pereche fiecare.
Sunt oameni in lume cu interese comune ca si noi.
Cu o gandire comuna ca si noi.
Uita-te la mine?Eu crezi ca atrag oameni fara minte?
Oameni falsi?Masti?
Atrag oameni ce vor sa isi deschida sufletul ca si mine.
Sa fie ei,sa inteleaga adevaratul sens al vietii.
Sa se lasa condusi de gandire si nu de manipulare si informatii eronate.
You know..oameni care mai gandesc din cand in cand.
–––––––––––––––
„Umm, singura nu ma pot pune pe picioare, de aceea sunt slaba.Am nevoie de cineva, adica de prieteni desigur, dar..nu stiu in cine sa am incredere.”

De obicei,nu am incredere in nimeni si nimic.
Ci doar le ofer sansa de a arata ce inseamna sa iti folosesti acest creier minunat ce a evoluat in aproximativ 4 miliarde de ani.
Le arat ca eu sunt om dandu-le sansa de a arata ce fel de oameni sunt ei.
Cred ca sunt dureri mai mari decat a-ti fi inselata increderea.
Pana la urma,esti inselat odata,de doua ori,de trei ori,pana la urma nu devi imun?
Sincer?Am invatat sa nu imi mai jignesc sufletul pentru orice fel de lucru.
Actiunile lor arata cine sunt ei,nu eu.
Eu stiu cine sunt si stiu ce pot.
Doare la inceput insa uiti usor.
Sunt atatea dureri in inima incat parca am avea dubluri nu?
Aceeasi durere parca se repeta si se repeta.
Sti ce cred eu?Sa ai incredere in cine nu are incredere in oameni.
Ciudat nu?Nu.
Ca si tine,cei ce nu au incredere in oameni(si aici ma refer la un nivel rational,nu la stereotipuri de cacat,in genul”ah,eu nu am incredere dar totusi o fac imediat pentru ca na..prieteni,popularitate,aiureli si putina minte)sunt cei care au trecut prin experiente similare cu ale tale.
Uite,eu nu am incredere,in general(depinzand de om si felul sau de a se comporta si interactiona cu mine)pentru ca stiu si cunosc natura omului de a fi mizerabil.
De a fi fals,de a fi invidios,de a se bucura fals la reusitele tale si asa asa mai departe..
Sa ai incredere in cei care nu au incredere in oameni.
Iar restul..nu stiu.
Cred ca iti poti da seama cand un om nu e sincer cu tine.
Iar cand nu e,nu ai altceva de facut decat sa mergi mai departe.
Nu ai nevoie de oameni de genul asta in viata ta.
Mai bine singur decat intr-o companie proasta din care nu ai absolut nimic de castigat,din care nu ai absolut nimic de invatat.
Mergi mai departe si aspira la oameni mari pentru a te ridica mai sus decat esti.
–––––––––––––––-
„De exemplu, am niste colege la mine in clasa care mereu ma chem afara si imi zic secrete, stuff like that.Iti dau impresia ca daca vorbesc cu tine mereu, rad cu tine mereu s.a.m.d sunt prietene bune de ale tale.Am facut prostia sa ii zic doar uneia care o credeam de incredere si a fost indeajuns sa afle toata scoala.. si stii, e cam greu sa iti faci prieteni adevarati.Cum poti sa ai prieteni adevarati?Cum poti sa iti gasesti unul?Cum poti sa stii ca nu te mine sau se foloseste de tine?Sper sa am un raspuns.”

Crede-ma ca..nu o spun cu rautate dar la varsta de 14,15 ani si in general,cand esti adolescent,foarte rar e vorba de sinceritate.
E perioada in care aproape toata lumea cauta popularitate si vor sa se simta cat mai importanti.
Iar pentru a reusi asta porti o masca.
Hai sa fim sinceri,chiar ii poti multumi pe toti cu cine esti?Nu.
Cu totii suntem diferiti.
Data viitoare ai grija cui ii spui un secret sau un lucru ce te doare.
Pentru ca e o lume de caini in care oamenii profita de slabiciunile tale.
Cum poti sa ai prieteni adevarati?Nu stiu..nu poti.
Ci pur si simplu se intampla.
Daca esti sincer si spui de la inceput ce anume iti doresti,ce te nemultumeste si ce te multumeste la persoana respectiva.
Daca ai interese comune,daca ai acelasi tip de gandire.
Acelasi mod de a vedea viata..
Ah,crede-ma ca nu stiu nici eu,sunt confuz pe subiectul asta,pentru ca mai am de invatat.

Sincer,chiar imi pare rau si mi-as dori sa pot ajuta pe fiecare insa chiar nu pot.
Nu pot sa ma impart tuturor.
Crede-ma ca i-as strange pe toti sa ii ajut,sa invatam,sa crestem impreuna.
Dar asta ar fi imposibil.
Tocmai de asta internetul ajuta foarte mult,pentru ca aici nu trebuie neaparat sa te imprietenesti cu o persoana.
Si e posibil sa nu te poti imprieteni.
Suntem diferiti iar uneori sa intampla ca ceva sa nu mearga.
Pentru ca fiecare vede viata intr-un alt mod.
Sincer,sper sa te faci bine si vreau sa cred ca e doar o parte din trecutul tau.
Construieste-ti viitorul si fi mandra de cine esti.
In fiecare zi ai sansa sa devi un om mai bun.
Fiecare zi te invata cate ceva.
Iar daca ai tine cont de ce ti-am spus,m-as bucura foarte mult.
Si sti?Chiar nu trebuie sa fi de acord cu mine daca nu simti.
Fa ceea ce simti si spune ceea ce simti,intotdeauna.
Si nu uita ca..undeva in lume exista un suflet pereche pentru tine.
Pare greu de crezut insa practic vorbind,din 7 miliarde de oameni nu crezi ca e posibil ca unul,doar unul,sa fie 99% tu?Tu intr-o persoana de sex opus?Ba da.Eu cred.
Vezi,nici eu nu sunt perfect.
Ti-am raspuns dupa 2 zile pentru ca obisnuiesc sa fiu lenes..
Dar am incercat sa ma motivez astazi pentru a-ti scrie,pentru ca meriti.
Suntem aici sa ne ajutam si sa fim buni oriunde se poate.
Daca am gresit cu ce am scris,ma poti corecta.Chiar nu ma supar.
Iti poti spune punctul de vedere,imi place place sa te ascult.
Hugies.A lot.
Stiu ca nu e prima oara cand spun asta dar meriti o imbratisare.

16 04 2014
Roxana

Normal ca vreau sa ma descopere cineva.Normal ca am nevoie de cineva.Singura nu pot, dar trebuie sa aste[t mult si bine.Nu pot sa stau si sa aleg prima persoana din fata mea, increderea se obtine in mult timp, dar se destrama in cateva secunde.
Pana si oamenii rai pot avea o persoana anume.
O persoana care sa ma iubeasca?Cum imi dau seama ca tine la mine?
Apropo, ar trebui sa gasesc o persoana care nu poarta o masca fata de mine si e ea insasi.Cum imi dau seama ca e ea insasi?Poate ca sunt proasta si mica si nu trebuie sa ma axez pe lucrul asta, pana la urma toti astia de 14-15 ani sunt rautaciosi si falsi.
Cum ai tu de gand sa iti cauti sufletul pereche?Doar nu o sa mergi intr-o gramada de oameni si o sa ii iei pe fiecare la rand pana cand iti vei da seama ca ai gasit persoana.
Sa am incredere in cei ce nu au incredere in oameni, oare chiar pot avea incredere in ei?
Profa mea de romana a spus ca actiunile oamenilor ma arata pe mine.Voiam sa tip la ea, adica cum sa ma arate pe mine?Adica cine sunt eu?Jeg ca ei?Dar imi era frica sa zic ceva ca poate imi dadea o replica de aceea care te lasa rece si nu am vrut sa o intrerup.Ma intreb la ce se gandea.
Noi vrem o lume fara falsitate si sa avem prieteni de incredere, dar totusi falsitatea asta nu ne ajuta de zi cu zi?Adica, oamenii se bucura fals mereu pentru alti oameni.Daca chestia asta nu ar fi in sangele nostru si am spune tot ce e pe fata, ar fi un dezastru total in lume.
Ai dreptate, la varsta de 14-15 ani nu poti sa te astepti la multe chestii, adica suntem mici, dar cum voi putea trece de etapa asta a varstei cu oamenii astia langa mine?Adica ma simt mai presus decat ei, desi in multe cazuri ma simt un jeg pe langa ei, dar intelectual simt ca sunt cu mult mai inteligenta decat ei si nu apartin lor.Desteapta nu sunt, doar putin asa..inteligenta.
Umm, chiar nu va inteleg, voi, oamenii care stati pe internet sa ajutati alti oameni.Adica e o treaba destul de grea avand in vedere ca suntem foarte incapatanati si greu de inteles.Am intrat intr-o seara pe […moderat…]sau ceva de genul si primul meu lucru a fost sa intreb de ce vrea sa ajute oamenii.Adica pana mea, poti sa faci ceva mai interesant, sa iesi afara sa nu stiu, nu sa asculti un om depresiv cum vorbeste.Mi-a raspuns ca asta e un lucru care ii place sa il faca.Mama, deci sunteti niste zei, no kidding.N-as putea sa fac asta.
Si eu sunt foarte lenesa si procrastinez destul de mult, avand in vedere ca in 2 luni am examene, insa nu am raspuns ca am dat peste alta chestie.Nu vreau sa detaliez, ci sa iti zic ca in ultimele zile afara s-a facut o gluma pe seama mea si cam toti „prietenii” mei au ras cu pofta.Lucrul inteligent(am facut si eu cv) pe care l-am facut a fost sa plec.Lol nimeni nu a venit dupa mine.Ca o retardata am inceput sa plang, evident, la cat de slaba sunt.M-am adapostit intr-o scara de bloc sa plang(asa copil prost nu o sa mai vezi) si „prietenii”, m-au gasit.In speranta ca o sa ma imbratiseze si o sa isi ceara scuze si eu o sa devin happy again, m-au intrebat ce am si mi-au dat servetele.Deci sa mor de in viata mea nu m-am simtit mai naspa ca atunci.Sa razi pe seama mea si sa ma intrebi ce (nu am voie sa injur) am.
Mersi pentru tot ajutorul ❤

8 04 2014
Stef

Roxana,
Cand cineva este atent cu adevarat la povestea ta stie cum sa o priveasca. Varsta s-a vazut de la inceput (ca sa nu spun ca se vede la final de poveste). O puteai ascunde undeva in text si tot ar fi srait in ochi sau puteai sa nu o comunici si atci s-ar fi simtit.
Nu esti nebuna. Advarat, automutilarea face parte dintr-o tulburare. In scoala in care inveti ai freun paiholog? Daca nu, gasesti psihologi la centrele de consiliere existente in cadrul facultatilor de psihologie. Ai putea incerca.
Problemele tale sunt problemele tale asadar sunt foarte importante. Nu le mai compara cu ale altora deoarece fiecare isi traieste priblemele la intensitate maxima, ca urmare aceste situatii se numesc: „pribleme”. Orice te face pe tine sa te simti prost constituie o problema. Ai facut foarte bine ca ai scris ca citate cuvintele bunicilor. Este extrem de dureros sa auzi asa ceva. Nu uita: cei din jur nu te inteleg deoarece nu te exprimi. Si daca le-ai spune ai avea mari sanse sa nu te inteleaga foarte bine datorita diferentei mari de varsta, vicii, etc.
Inceraca sa comunici cu o prietena buna si de incredere. Automutilarea este o descarcare, din pacate…una fizica. Se considera a fi anormala, deja trci in latura profunda…. Incearca sa descarci intr-o forma pozitiva si constructiva tensiunea caumulata in urma agiatatiei din casa. Scrie, picteaza, fa-ti haine, impleteste bratari. Am convingerea ca poti gasi ceva care sa te bucure.
Ce ai dori sa schimbi la aspectul tau fizic? Ai putea pune in valoare trasaturile frumoase si astfel ai estompa ceea ce nu iti place (sau chiar ai putea schimba daca se poate). Nu este important sa iei note mari ci sa fii multumita. Este inca prea devreme sa te frustrezi din cauza scolii. Avand in vedere ca traiesti intr-un mediu destul de agitat, chiar te laud ca nu ai ramas repetenta! Te descurci! Poti si mai mult, vei vedea, insa pt a putea mai mult este necesar sa traiesti intr-un mediu mai bun. Este ok. Incearca in continuare sa iei note de 7-8 si sa hu cobori mai jos.
Sunt cu adevarat multe probleme stranse acolo, iar tu esti inca o copila maturizata orea devreme…. Este trist, dar sa stii ca din toata povestea asta poate iesi un caracter minunat, o persoana matura si puternica. Totul este sa gasim imoreuna o modalitate prin care tu sa te simti din nou TU! Esti de acord?
Eu propun sa incepem cu inceputul si sa detensionam ceea ce pe tine te deranjeaza cel mi mult.
Te astept cu povestea.
Numai bine, Roxana! Rezista! Pentru noi tu contezi! Te astept cu vesti!

9 04 2014
Roxana

Am observat si eu ca au pus varsta la inceput si nu stiu de ce.De obicei oamenii cand vad copii pe astfel de site-uri nu prea ii baga in seama.
Da, in scoala am un consilier.A fost primul care m-a vazut vreodata si mi-a zis sa ma duc la cineva mai specializat in probleme de genul acesta.Asa ca m-am dus la un neuropsihiatru care m-a trimis la un psihoterapeut si in final, am ajuns la un psihiatru.
Stiu foarte bine ca nu ma exprim celorlalti din simplul fapt ca nu am incredere in oameni.Nu vorbesc, nu socializez.Mi se pare foarte obositor si ma sperie foarte mult sa stau intr-un grup de oameni.
Daca nu am comunicat nici macar cu psihiatrul, nu teuie sa te astepti ca am vorbit si cu familia, pentru ca mi-e greu.Si stiu ca strica, dar nu sunt destul de puternica.
Daca ma apuc sa pictez chiar ca imi fac mai multi nervi.De doua saptamani am inceput sa fac bratari, desigur, contra-cost, dar mai mult imi fac nervi.Ba gresesc un fir, ba imi cade tortita etc.Si am o problema foarte mare cu nervii, ma enervez foarte repede.
Trasaturi frumoase mi se spune ca am, o o problema cu greutatea mea.Desi mi se spune ca greutatea mea e foarte ok, eu nu ma vad decat o balena in oglinda.Mereu cand ma uit in oglinda vad o dezamagire psihica, atat si fizica.
Scoala ar trebui sa ma tensioneze foarte mult pe parcursul vietii, deoarece nu numai ca am examene, dar am pretentia sa am un loc de munca foarte bun in viitor, si cum sunt praf la mate, trebuie sa ma stresez.

12 04 2014
Claudiu

Ma simt ca si tine Roxana,astept ca timpul sa-mi aseze toate cele inauntru.
Sa pot trai dupa cum ma modeleaz in realitate.Doar ca,stiu,uneori ai nevoie de cineva.
Ai descris atat de bine starea,ceea ce m-a surprins.
Stiu cat e de greu sa socializezi in astfel de momente,sa adormi asa,sa te trezesti oarecum…
Eu iti doresc o zi cat mai placuta.Numai bine.

Lasă un răspuns

