Coca

1 09 2010

….sunt crestina, lumea ma percepe ca pe o persoana puternica, atat de puternica incat multi asteapta sprijinul meu, dar in realitate ma lupt din rasputeri ca sa pot sa trec fiecare zi. Uneori ma gandesc ca poate mai am 40 de ani de trait pe pamantul asta si asta ma ingrozeste, mi se pare enorm de mult si realizez ca nu stiu daca voi mai putea sa fac fata atat de mult timp. Nu am cu cine sa vorbesc si nici nu m-ar intelege nimeni, ca doar eu “pot orice” . Stiu ca ceva este rau cu mine, este ceva blocat undeva dar nu reusesc sa descopar despre ce este vorba. Daca nu aveam rugaciunea si pe Dumnezeu probabil ca mi se ducea mintea de mult timp sau cine stie ce altceva se intampla. Probelma este ca oricat m-as lupta in rugaciune tot nu reusesc sa ies definitiv din starea asta. Stiu ca as avea nevoie de un psiholog insa nu am avut niciodata banii necesari

Acțiuni

Information

6 responses

1 09 2010
addsalu

De la Fabian:
______________________________________________________

pana la un psiholog ai nev d o prietena ft buna careia sa ii spui tot c ai p suflet …. problema la tine e ca ai tinut totul in tn … d aceea teai blocat ….. nu mai e loc… elibereazate, parerea mea e ca un psiholog nu ar face mai multe decat o buna prietena careia sa ii spui tot c ai p suflet si sa t asculte ….daca iti da si un sfat deja e prea mult …
_________________________________________________________________________

De la Coca:
_________________________________________________________________________

..stiu ca e urat ce spun acum, insa raspunsul asta imi suna ca orice am auzit de fiecare data cand am incercat sa spun ca am nevoie de ajutor…” poti si singura, nu ai nevoie nici macar de sfatul unei prietene, pentru tine e prea mult si daca primesti un sfat”…

1 09 2010
addsalu

Draga Coca,

In primul rand permite-mi sa iti spun bun venit in mod oficial. Ti-am facut o „casuta” a ta in coloana din partea dreapta, unde vei gasi toate comentariile care iti vor fi adresate si unde, de asemenea, te voi ruga sa le postezi pe ale tale.

Referitor la problemele despre care ne scrii, as fi interesat sa aflu mai multe despre tine si despre ceea ce crezi ca ar fi problematic. Spui ca „stiu ca ceva este rau cu mine, este ceva blocat undeva dar nu reusesc sa descopar despre ce este vorba”. Ei bine, as fi interesat sa stiu ce anume te face sa crezi asta. Trebuie sa fie ceva care sa te duca la acea afirmatie cu valoare de certitudine, si un prim pas pentru a te cunoaste mai bine ar fi sa incercam sa descoperim despre ce este vorba.

Apoi, spui ca esti crestina si, de asemenea, ca ai gasit un punct de sprijin extraordinar in rugaciune. Tin sa iti spun ca ai un avantaj teribil fata de multe alte persoane! La randul meu cunosc importanta disciplinelor crestine (rugaciunea, cititul regulat al Bibliei, postul) si iti pot confirma ca sunt intr-adevar deosebit de eficiente. Insa, asa cum ai sesizat, pana si oamenii care „pot orice” si care sunt crestini practicanti pot trece prin astfel de lucruri. Nu inseamna ca nu sunt buni crestini, asa cum atunci cand ai parte de o raceala sau o gripa nu inseamna ca nu esti un bun crestin. Sunt lucruri la fel de normale!

In privinta faptului ca nu ai cu cine sa vorbesti, asta este o problema rezolvabila, cel putin partial, in sensul ca, aici, suntem gata sa „ascultam” fara sa te judecam in vreun fel sau altul si, prin intrebarile sau observatiile unuia sau ale altuia, sa poti la randul tau sa iti sedimentezi anumite informatii, sa vezi si alte perspective si, de ce nu, sa intelegi chiar mai multe despre tine insati. Pentru ca, asa cum sustin psihologi de genul lui Joseph Luft si Harry Ingham (cei care au elaborat asa-numita „fereastra Johari), fiecare dintre noi are lucruri pe care le cunoaste atat el, cat si altii, dar si lucruri pe care altii le cunosc despre el, dar care lui nu ii sunt cunoscute, lucruri pe care el le cunoaste dar car nu sunt cunoscute altora si, nu in ultimul rand, lucruri care nu sunt cunoscute nici altora nici siesi. Ei bine, din astfel de discutii oneste poti ajunge sa cunosti lucruri pe care tu nu le cunosti despre tine, dar pe care altii le pot observa la tine. Sau sa realizezi ca sunt anumite aspecte din viata ta la care nu te-ai gandit poate…

Iar scrisul in sine este o buna terapie, dupa cum poate vei avea ocazia sa te convingi.

Suntem aici, Coca, si vrem sa aflam mai multe despre tine.

Cu prietenie,
Adrian

1 09 2010
coca

Multumesc frumos. De unde certitudinea ca e ceva rau cu mine? …fiindca imi amintesc cum era cand era bine cu mine ( si poate nici atunci nu era bine, dar eu asa percepeam)…la mine este noapte acum, voi incerca maine dimineata sa scriu mai mult….

3 09 2010
coca

ok….am sa spun de unde cred eu ca vine problema. Poate veti reusiti sa ma faceti sa inteleg. Am fost despartita de familia mea ( parinti , frati) timp de 16 ani. Eu am ramas in tara ei au plecat. Acum 2 ani am hotarat sa plec si eu din tara, sa vin langa ei. Sincer, Dumnezeu m-a instiintat ca nu e bine sa fac asta, insa parintii mei doreau mult sa fiu langa ei si nu puteam sa aleg altfel. Era mai important atunci sa fac sa fie bine pentru ei decat sa ma gandesc la mine.
Am locuit la parinti 2 luni, apoi mi-am cautat un alt loc unde sa stau, eu si copiii mei.
Totul s-a intamplat in cele 2 luni cat am locuit cu parintii si probabil s-a agravat dupa. De felul meu sunt o persoana puternica, luptatoare, descurcareata. Dumnezeu a fost mereu cu mine si am cautat sa fac voia Lui, asa ca aproape tot ce imi propuneam puteam sa realizez cu ajutorul Lui. Ajunsa insa in casa parintilor mei, in 2 luni de zile am ramas aproape fara nici un fel de putere. Si de atunci ma chinui sa imi revin. Tatal meu este un om cu o personalitate puternica. Un om care nu concepe sa iesi din cuvantul lui. Are tot felul de idei preconcepute. Femeia pentru el e incapabila, dependenta de barbat, nu are ce cauta in afaceri ci doar in bucatarie, nu poate sa conduca o masina ci doar sa fie dusa si adusa cu masina. Problema pentru mine, insa, nu a fost ca el ma tratat conform ideilor din mintea lui. Nici nu stiu cum sa explic. Pur si simplu fara sa imi faca ceva anume, mi-a luat toata vlaga din mine. Abia dupa ce m-am trezit in starea asta mi-am dat seama ca de fapt eu simteam o frica fata de venirea langa parintii mei, inca de cand nici nu plecasem din tara, cand venirea la ei era doar in faza de idee, atunci cand simteam ca Dumnezeu ma atentioneaza, de fapt era ceva amestecat cu frica.
Mai mult, copiii mei simteau acelasi lucru. Era o stare ciudata, fiindca parintii mei nu faceau nimic rau cu fapta…se purtau frumos intr-o limita anume…insa deseori una din fetitele mele venea plangand si ma ruga sa plecam de acolo ca simte ceva rau.
Fiindca tatal meu nu suporta sa iesi din cuvantul lui, cand am hotarat sa plec, a fost destul de urat, iar fiindca am plecat nu a mai vrut sa stie nimic de mine, mai mult de cate ori ne intalnim ma blesteama in fata si imi reproseaza ca am lasat copiii fara bunic.
Cat am stat la el in casa, nu aveam voie sa iesim decat daca ceream voie, nu aveam voie sa ne intalnim decat cu cine avea el placere. Deseori se supara fiindca cheltuiam bani cu copiii ( banii mei nu ai lui) sau daca faceam orice prin casa fara sa cerem voie mai intai, ne interzicea sa facem lucrul respectiv. Daca ceream voie inainte era de acord si ne permitea. Dar se supara ori de cate ori faceam ceva fara sa intrebam.
Ok…ideea este ca eu am ramas afectata si nu reusesc sa ies din starea ata…am avut doi ani in care m-am luptat in rugaciune incontinuu si daca nu aveam rugaciunea probabil ca eram terminata pana acum. Au fost momente grele in care am vrut sa nu mai fiu. Nu stiu ce influenta a putut sa aibe asupra mea si cum de poate un om fara sa faca ceva anume sa ia toata puterea din alt om. Nu stiu daca poate cineva sa inteleaga despre ce vorbesc. Nimic din faptele tatalui meu nu m-au ranit incat sa ma aduca in starea asta. Stiu ca oamenii sunt pacatosi si ca pacatul exista pe pamant deci nimic din ce insemna pacat nu ma uimeste. Deci nu faptele lui m-au atins fiindca nu imi dau atat de multa importanta incat sa ma las ranita fiindca cineva nu s-a purtat frumos cu mine. Nu faptele lui, ci altceva. Am zis ca tatal meu are o putere rea in el. Fiinda de cate ori ne-am intalnit dupa, tot ce luptam eu sa cladesc in timpul in care nu ne intalneam, darama el in cateva clipe si ma aducea iar in starea aia groaznica.
Cam asta este ce pot sa spun acum….si…Dumnezeu sa va binecuvanteze!!

23 10 2010
Aurelia

Draga Coca,
Din proprie experienta iti spun ca da, exista multe astfel de persoane ca tatal tau. De „vampiri” energetici ai auzit? Nu te speria, nu e nimic de genul „Twilight”, numai ca exista persoane care, fara sa vrea, atrag toata energia celor din jur. Nu e nevoie sa ma crezi pe cuvant.
Inceartca, daca e posibil, sa te autosugestionezi, spune-ti ca omul acela nu merita sa te faca sa treci prin asa ceva. Gandeste-te ca fetele tale au nevoie de o mama care sa gandeasca limpede si sa fie in forma numai si numai pentru ele. Daca e posibil, creaza-ti o bariera mentala, incearca sa iti imaginezi o intalnire cu tatal tau si reactioneaza asa cum ai dori sa reactionezi in realitate. O sa fii surprinsa de cat de mult te va ajuta acest lucru.
Stiu, sfaturi se pot da usor, sfaturi ne dau toti cei din jurul nostru. Toti suntem buni la asa ceva. Dar eu chiar te inteleg si stiu prin ce treci.
Iar faptul ca ai plecat din tara ia-l ca pe o experienta care it imbogateste viziunea asupra vietii, in general.
Daca ai reusit sa te „rupi” din casa aceea, in acele conditii, esti chiar o fiinta puternica. Numai ca si cei puternici, la urma urmei, sunt tot oameni si sunt normale perioadele de slabiciune.
Te astept cu vesti bune!

29 10 2010
ba

Multumesc mult, Aurelia, pentru cuvintele tale. Voi incerca sa mai povestesc, cand voi avea dispozitia potrivita.

Lasă un răspuns

