Dorina

21 04 2009

Am cautat aici macar o poveste interesanta a celor care vor sa se sinucida, insa e atat de evident ca exagereaza problemele pe care le au………si nici macar nu scriu corect..asa ca am doua mari motive de dezamagire…oricum, neconvingator. CEi care au cu adevarat probleme nici macar nu se gandesc la asta…de exemplu, cei cu probleme mari fizice, ei iubesc viata si nu stiu cati aleg sa se sinucida. Sau parintii care raman fara copii, pentru ca le mor si viata ar putea deveni pentru ei fara sens.Cum sa iti moara copilul inaintea ta?Sunt oameni care ramani singuri, cu adevarat singuri, si tot nu se sinucid……..Bine, pana am ajuns si eu sa gandesc asa………..adica mi-a trebuit fix atata timp cat a fost nevoie pentru a gasi metoda cea mai buna pt a ma sinucide.Ce cauta toata lumea, fara durere, eventual si placut.
Eu m-am gandit la sinucidere de cateva ori, dar a ramas la stadiul de gand.Pana in luna decembrie.Am fost casatorita, am doar 23 de ani si cel cu care m-am casatorit nu a gasit o problema in a da in mine. Ce e drept, eu l-am lovit prima, pentru ca i-am dat o palma, dar agresiunea lui de pe urma a fost foarte injositoare, eram deja la pamant, iar el a dat cu picioarele in mine si apoi nu a venit sa isi ceara iertare.Am lasat lucrurile asa,desi imi venea sa plec de acolo, insa nu stiam unde, imi era rusine, nu voiam sa accept ca el e omul cu care stau. Asta s-a intamplat dupa cateva luni dupa ce ne-am mutat impreuna si am facut si cununia civila.Au mai fost si alte dati.Se ajungea la asa ceva pentru ca era si genul care ma jignea, in diferite moduri, de cele mai multe ori legate de fizic, ma compara cu maica-sa, cum arata ea cand era tanara, dar e numai un exemplu. Imi amintea mereu cand ne certam ca acela e apartamentul luat de parintii lui si sa nu mai trantesc usa din motivul asta, in orice caz, am tacut si pana la urma am ajuns de am facut si nunta religioasa, dar nu inteleg de ce naiba am mai acceptat.De ce am lasat sa se mearga atat de departe. Pana cand m-am hotarat sa pun capat.El a fost socat, cred ca nu ii venea sa creada ca il pot parasi, ca daca am acceptat atatea, de ce sa nu o fac in continuare?Am aflat ca avea si pe cineva, cine stie de cat timp, cine stie a cata oara ma insela, ca am descoperit, tot dupa ce ne-am mutat ca, cu o luna sau doua inainte de a ne muta impreuna, el statea pe o adresa de messenger pe care eu nu o stiam sau nu stiam ca o foloseste.Si acolo avea o lista de fete si un numar de telefon. in orice caz, atunci cand m-am mutat inapoi la maica-mea, nici ea, nici sora-mea nu m-au sustinut. Au zis ca e vina mea ca a dat in mine, ca eu stric, ca sa ne impacam, ca cine stie pe cine mai gasesc apoi, ca nu o sa ma mai vrea nimeni pt ca am statut de femeie divortata, asa cum are si maica-mea, de fapt, dar tot ea mi-a zis ca ea l-ar fi acceptat pe taica-meu, desi era betiv, curvar, mincinos si o si batea. Ar fi stat cu el. Sora-mea mi-a zis ca si ea se bate cu cel cu care s-a si maritat, bine ca mai aveam niste prietene cu care vorbeam si care mi-au tinut partea. Evident ca ai lui parinti au considerat ca eu sunt o nemernica si maica-sa a afirmat ca de fapt eu nu l-am iubit pe el niciodata din moment ce pot face asta, adica sa ma despart, si de ce, ca a dat in mine, desi am dat si eu.
Abia cand au aflat ale mele ca ma si insela, mi-au dat dreptate, o aberatie, ca mai grav e sa te bata, dar ma rog, ambele arata lipsa de respect. CEl mai tare e ca, tipa cu care e, este si mai plinuta decat mine, adica nu inteleg de ce atata teorie pe tema asta facuta de el, daca tot asta si-a ales. Si cea mai simpla explicatie e ca pur si simplu nu ma iubea si oarecum cauta si motivele pentru a nu o face….desi striga in gura mare ca este un om bun si foarte cuminte………….Oribil. Evident ca ma doare foarte mult ce s-a intamplat, dar mai ales ma doare ca eu am acceptat…………Acum sunt cu cineva pe care il cunosc de multi ani, cineva care spune ca nu a incetat sa ma iubeasca de cand am fost impreuna, adica acum 7 ani, insa eu nu mai pot avea incredere….si imi vars tot amarul mai ales pe el……nu stiu de ce nu am putut sa fac asta si cu fostul, de ce pe el l-am tratat mai bine, desi nu merita………….sunt obositoare, sunt deprimata si nefericita…………………dar m-am gandit serios ca daca ma sinucid, exista pericolul de a trai un chin vesnic si cred ca nimic din ce aduce viata nu poate fi mai rau decat asta. dar de cand m-am mutat aici, la maica-mea, si simtindu-ma ingrozitor, pentru ca si ea ma ajuta si nu stia sa imi zica decat lucruri urate si sa imi prevada un viitor ingrozitor, m-am gandit aproape zilnic sa ma sinucid. Am incercat cu ce am avut si eu, cu niste […moderat…], dar nimic……….eh, cred ca nici nu imi doream sa mor……….mai mult voiam sa imi arat si mie ca nu e bine, mai ales daca ajungeam pe la spital, dar si lor, ca ar trebui sa se poarte altfel…………………………am luat-o razna, asta e clar, insa nu cred ca merita, daca e sa imi folosesc ratiunea…dar nici nu promit ca nu o sa o fac…………….pana atunci, astept sa fie bine…….poate o sa fie……………

19

04

2009
dorina (10:48:05) : modifică

nu cred ca am cuprins tot ce am simtit eu, dar asa, pe scurt, cred ca se intelege ca iti cam vine sa iti iei campii……………desi nu e bine….dar iti vine.,…oho…….

19

04

2009
dorina (11:35:43) : modifică

imi cer scuze ca am zis ca nu am gasit povesti scrise corect sau motive prea intemeiate pentru depresia unora..m-am hazardat. pentru ca nu citisem prea mult. am intrat pe niste povestiri prea scurte. dar acum am aprofundat. cel cu care sunt a facut atat Seminarul Teologic, cat si Facultatea de Teologie. Desi nu este deloc perfect, am ce invata de la el…………..urasc ca ma port urat cu el si ca l-am pierdut atatia ani.


Acțiuni

Information

2 responses

21 04 2009
addsalu

Dorina,

Esti binevenita aici. Stai linistita in privinta grabei initiale, nimeni nu a luat-o altfel decat ca pe o graba si atat. Aici, in grupul nostru de suport virtual, sunt oameni din cele mai diverse categorii sociale, cu povesti dintre cele mai surprinzatoare. Da, este adevarat, gasesti si reactii precipitate ale unora dintre membrii grupului, insa sunt sigur ca stii deja ca, atunci cand esti sub impulsul momentului, oricat de “precipitata” li s-ar parea altora reactia ta si oricat de superficiala ar considera-o altii, tie ti se pare ca este intr-adevar un capat de tara… Abia apoi, cand reusesti sa te detasezi oarecum si sa privesti lucrurile si “la rece”, constati ca a fost poate o reactie exagerata si, cu ajutorul si prin mila Bunului, poate chiar iti trece.

Exista insa si cazuri de o profunzime intr-adevar dramatica si ingrijoratoare, situatii limita, de o grozavie care nu se poate sa te lase indiferent…

Ce au in comun toate aceste cazuri? O tentatie comuna, careia ne straduim IMPREUNA sa ii facem fata: tentatia de a o termina cu viata, de a te sinucide… Impreuna am descoperit ca lupta este nu neaparat mai usoara, dar macar devine suportabila. Experienta pozitiva a multora de aici si gratia Bunului ne dau tuturor curaj si incredere, iar numarul celor ajutati se mareste cu fiecare saptamana… Ceea ce ii face si pe altii sa prinda curaj si sa se deschida in fata acestei mici, dar sufletiste comunitati virtuale.

Referitor la ceea ce ne-ai scris tu, mi-am permis sa iti fac deja o categorie in coloana din dreapta, in speranta ca vei reveni si vei continua sa te deschizi, sa ne permiti sa impartim povara pe care o porti, pana cand vei fi suficient de puternica incat sa ii poti ajuta, la randul tau, pe altii sa isi invinga monstrii interiori.

Dorina, niciodata, dar niciodata intr-un divort nu exista un singur vinovat. Indiferent de ce vor spune unul sau altul, fie ei si rude ale tale, in ultima instanta doar tu si Dumnezeu stiti ce a fost intre tine si fostul tau sot, unde ati gresit fiecare si de ce nu a mers acea relatie.

Cert este insa un lucru: indiferent de cat de mult s-ar enerva, nici un barbat nu are voie sa isi loveasca sotia (si nici viceversa, pentru ca exista si cazuri de felul acesta). Solutii, daca totusi s-a intamplat, exista intotdeauna: incepand cu terapia de cuplu si terminand, in cazurile in care violenta continua, cu interventia specializata a structurilor existente. Trebuie sa stii ca exista servicii pentru persoanele abuzate de parteneri, supuse la violente fizice sau psihice, si ca ele sunt oferite fie de Agentia Nationala pentru Protectia Familiei, fie de Directiile Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului, fie de furnizorii privati de servicii – asociatii, fundatii, culte religioase. Informatii concrete pentru zona ta poti obtine fie de la Agentie, fie de la directia de asistenta sociala. Servicii exista… ele nu sunt foarte popularizate pentru ca, in general, din motive obiective, adresa exacta, locatia acestor centre trebuie sa ramana secreta.

In alta ordine de idei, ma bucur ca ai luat in calcul ideea ca moartea nu este nicidecum sfarsitul, ci doar un prag, un moment de trecere catre o alta forma a existentei…

Tu traiesti acum o drama, insa trebuie sa stii ca aceasta mica forma de santaj emotional, cum pare ea la prima vedere, nu este altceva decat un strigat disperat dupa ajutor, dupa afectiunea dupa care mi se pare ca tanjesti in interiorul tau. Te rog sa nu iti faci rau, nici macar in doze mici si “calculate”. Exista alte modalitati de a obtine aceste lucruri dupa care tanjesti.

In privinta “Actualului”, vreau sa stii ca nici o lege din lume, nimic nu te poate obliga sa nu te porti cu el frumos, sa nu ii oferi dragostea ta si sa nu inveti sa te bucuri de o viata mai buna alaturi de el, in conditiile in care trecutul tau reprezinta un capitol cu adevarat incheiat.

Cred ca primul pas, in cazul tau, ar fi sa incerci sa iti accepti trecutul, sa te impaci cu el, pentru a te putea bucura atat de prezent, cat si de viitor… Altfel, risti sa te pomenesti ca vei trai in trecut… si chiar ar fi pacat…

Ti-am facut o categorie a ta, in coloana din dreapta. Asteptam cu totii mai multe detalii si vesti de la tine, acolo – in “Dorina”.

Cu prietenie,
Adrian

24 04 2009
addsalu

Am primit mesajele tale si ti-am raspuns si in privat. Doar in momentul in care vei considera ca este ok, voi posta corespondenta noastra si aici, pentru a putea beneficia si altii de discutiile noastre.

Cu prietenie,
Adrian

Lasă un răspuns

