Andreea – fosta AnoniM

31 12 2008

nici nu stiu..cum…sa spun…stiu k pare prostesc….dar am o verisoara…kre… adora ..mai bine spus..iubeste o vedeta…si e mare mare fan….(poate mai sunt si altii fani in situaia k a verisoarei mele.._)/ habar nam…dar ei ai plk prea mult de vedeta aia…ia…parinti….ei sau desp..la ea totul merge prost…..bani nu prea are….( si mia spus k nu e problema asta dar cred k ai pasa prea mult de idolul ei……toata ziua se gandeste la el am incercat so conving dar nu reusesc…

poate imi dati run sfat…(iam zis sa scrie aici dar nu vrea…..si faza e k are doar 14 ani ..dati vrun sfat so conving…va rog/ ( imi zicea sa mearga la concerte dar ….apoi imi zice k ce rost are….tot aia e dak merge sau nu merge….

si mia spus k ar vrea sa moara.,k nu are ce cauta pe lumea asta…k e nu ar trebuit sa se nasca……k incurca pe toata lumea…..nu mai stiu ce sa mai fac…si cu parintii ei nu pot sa vb pt k nu vrea…..datimi un sfat…

scz de atatea msg…..dar mia mai zis k vrea sa plc de acasa…va rog datimi un sfat……

daca nu se omoara plk de acasa…….

Acțiuni

Information

8 responses

31 12 2008
addsalu

Anonim,

Am avea nevoie de mai multe detalii, pentru ca astfel de probleme sunt cat se poate de complexe.

La 14 ani foarte multi adolescenti au in camere postere cu vedete si admira anumite staruri, se viseaza alaturi de ele… Insa e drept ca nu sunt multi adolescenti care sa faca astfel de afirmatii. Probabil ca s-a intamplat ceva care a suparat-o atat de mult incat a ajuns sa spuna ce ne-ai relatat. Poti sa incerci sa afli ce anume? Ne-ar ajuta sa putem intelege mai bine si sa incercam sa gasim impreuna o rezolvare.

Apoi, ne poti da un nume? Poate fi si unul fictiv, ales de tine (pentru ca inteleg ca persoana despre care ne scrii stie de site si poate ti-e teama ca te va recunoaste). Nu imi place sa vorbesc cu un “anonim”. Nu ma simt prieten cu acea persoana, desi prin simpla ta deschidere aici ai devenit prieten(a) cu noi. Da-ne voie sa iti spunem cumva, altfel decat “Anonim”.

Ti-am facut o “categorie”, unde vei gasi raspunsurile noastre viitoare si unde te rog sa ne scrii si tu. Se numeste, pana ne vei da un pseudonim, AnoniM. O gasesti in coloana din dreapta.

Inca ceva. Daca simti ca este in pericol sa isi faca rau, te rog sa nu eziti sa vorbesti cu parintii ei. Poate ca prietena ta te va uri pentru asta acum, dar iti va multumi mai tarziu ca ai impiedicat-o sa faca un gest pe care il va regreta si ea, si toti cei care o iubesc! Nu este un secret pe care sa il pastrezi!

Noi incercam sa o ajutam impreuna, insa primul lucru care conteaza in astfel de situatii este siguranta celor care ameninta ca se vor sinucide! Daca exista intr-adevar pericolul de a o face, atunci suntem datori sa facem tot ce putem pentru a-i sti in siguranta! Pentru ca problemele, oricat de mari ar fi, se rezolva in timp. Dar viata, odata luata, nu o mai poti recapata…

Cu prietenie si ingrijorare,
Adrian

1 01 2009
Andreea

Am convinso k nu tb sa se sinucida…dar …a zis..k ar vrea sa plece de acasa…mai multe nu pot sa aflu….mia zis k atata e.. adik .ce tiam spus eu..si cika vrea sa plc de acasa….( iam zis k viata e frumoasa..si k sunt atatea lucrurei bune si frumoase pe lumea asta ….( dak intelegi ce zik)….deci iam zis si k..( mia zis k nu prea are incredere..in ea..si cika…nu stie ce se va alege de viitorul ei ea este cls a 8..si ar vrea sa merga la un liceu..mia zis…si …a avut note mai mici…ia mai plc si idolul mai credea k nu stie ce se va alege de viata ei….asta mia zis….ea nu prea are prietene inafara de mn..( PARINTII EI sau despartit dar nu mai zis k ar fi vro prob..despre asta.) .cam atat mia zis..nus ma uimeste faptul ca …uneori se razgandeste ..si uneori..stii u ce tiam zis…k sa plc…de akasa ( mia mai zis..cva care chiar ma uimit…cika parca cunoaste atat de bn ..( vedeta stii u..) incat/ nus…mia zis ce defecte are si ce calitati..toate interviurile le studiaza k atentie..atat de multa .mam uitat la ea. ai studiaza privirea..lui atat k mare atentie..tot frate..citeste de pe fourmuri..cum e el..etc ( a avut .prieteni pana aku..dar nu prea ia pasat de ei..imi zicea..cand avusese ea un prietwn…eu o int mai multe..cand o suna ba vb ba nu vb..cand avea chef ba cand …adik ba asa ba asa intelegi u..imi parea atunci..nus..atat de neinteresata dar si fericita multe multe…. vedeta cand am vazuto prima data am crezut k e vro fata…..:)..dar nu era..( nus mi un pic cam frica..pt k am mai auzit de o fana kre sa ..sinucis in video preferat th…) dupa paranteza facuta…da mam referit la fana ai th..uite…(.ea nici nu stie de fana aia..si nici nui voi spune….)…pt kl nu cred k e bn…da si ea e fana tot th…la fel k ailalta..numai k ea e fana bill de la th…da asta e..cam atata e ..iti multumesc..mult

1 01 2009
Andreea

astept rasp multumesc

1 01 2009
addsalu

Andreea,

Inca imi este greu sa inteleg ce anume ma intrebi. Mi-ai dat, intr-adevar, o serie de detalii si mi-ai spus ca astepti un raspuns, insa am senzatia ca mi-a scapat intrebarea.

Daca este vorba despre intrebarea pe care ne-ai adresat-o prima data si acum ai revenit cu o serie de precizari care sa ne ajute, atunci voi incerca sa sintetizez ceva. Daca nu, imi cer scuze anticipat si te voi ruga sa fii putin mai directa.

Am inteles de la tine ca este „fana Bill de la th”. Nu stiu exact cine e tipul, insa, asa cum ti-am spus, e ceva destul de obisnuit ca o tanara de varsta prietenei tale sa se „indragosteasca” de o vedeta. Problematic devine atunci cand pasiunea ta trece de la stadiul de model (de la „asa mi-ar placea sa arate viitorul meu partener de viata, ca Bill de la th…”) la cel de obsesie („il vreau numai pe el, indiferent ce s-ar intampla si, daca nu il pot avea pe EL, nimic altceva nu mai conteaza”). Probabil ca este foarte dificil sa faci acum o diferentiere intre cele doua atitudini si comportamente, mai ales in conditiile in care societatea noastra incuajeaza tot ce este legat de cultul personalitatilor, de cultul VIP-urilor. Proabil ca si prietena ta isi da seama, in adancul sufletului ei, ca e o relatie imposibila, insa asta nu o impiedica sa viseze. La urma-urmei, nu e nimic rau in a visa; devine periculos insa in momentul in care nu mai reusesti sa faci distinctia dintre vis, dorinta si realitate, posibilitatea ca lucrurile pe care ti le doresti sa devina realitate.

Asa cum am spus deja, foarte multi tineri de varsta voastra (nu ca eu as fi vreun mosulet… 🙂 ) sunt „fani” ai unei personalitati. O fosta vecina de-a mea era fana Leonardo di Caprio; avea camera tapetata cu postere de-ale lui, ii stia pe de rost replicile din anumite filme etc. Pana la urma s-a casatorit cu cineva care nu aduce nici pe departe cu Di Caprio…

Altfel spus, poate ca, pana la un anumit punct, faptul ca prietena ta studiaza de pe forumuri tot ce e legat de modelul ei, ii studiaza privirea etc. se poate inscrie in limitele unui „normal” acceptabil. La urma-urmei, poate ca asa facem fiecare dintre noi cand este vorba despre un hobby al nostru – de exemplu, eu unul am petrecut destul de mult timp citind despre acvaristica, cresterea pestilor exotici, reproducerea lor in captivitate etc. Poate ca respectivul Bill poate fi privit ca un hobby…

As fi curios insa ce anume te-a alarmat? Care sunt semnele pe care tu le-ai perceput ca fiind amenintatoare din partea ei (referitor la suicid)? A amenintat ca o va face, dar ti-a dat si detalii? S-a gandit la modalitati concrete? Sunt acele modalitati usor de pus in practica – sau le poate da curs?

Contextul ei familial este destul de sensibil, din cate imi spui. Faptul ca familia ei este dezorganizata si ca nu prea are prieteni nu prea o ajuta din acest punct de vedere. Poate ca tocmai de aceea rolul tau este unul foarte important. Mi-ai spus deja ca ai vorbit cu ea si ca a renuntat la ideea de a-si pune capat zilelor. Este un lucru foarte bun, insa nu trebuie sa o consideri in afara oricarui pericol. Care este starea ei generala?

Repet, daca ai cel mai mic motiv de ingrijorare, cel mai important lucru este siguranta ei. De dragul ei, atunci cand consideri ca e in pericol, trebuie sa vorbesti cu mama ei (sau cu parintele cu care locuieste).

Faptul ca esti alaturi de ea conteaza foarte mult. Ea are in felul acesta o sansa pe care nu o au multi dintre cei care trec prin framantari asemanatoare. Iarasi, faptul ca puteti discuta deschis despre subiect este un lucru incurajator.

Ti-as sugera sa incerci sa petreci mai mult timp cu ea, pana cand reuseste sa treaca cu bine peste aceste tulburari de dispozitie (pentru ca, din datele pe care mi le-ai dat, despre asta cred ca este vorba – iar faptul ca acum e putin mai bine, in sensul ca a renuntat la raul cel mai mare si a ramas la „raul cel mai mic”, respectiv plecarea de acasa, pare sa-mi confirme ideea). Daca revine la ganduri sinucigase, poate ca tocmai pasiunea ei pentru acel Bill ar putea sa ii ofere motivatia de a merge mai departe si de a ramane in viata. Ce vreau sa spun este ca, daca totusi va fi iin continuare hotarata sa se sinucida, ai putea incerca o abordare de genul „stii, este adevarat ca sansele tale de a fi cu X sunt de 1 la un milion sau poate chiar mai mici. Dar sunt cu siguranta mai mari decat daca ai fi moarta, nu crezi? Niciodata nu stii ce iti poate aduce clipa, momentul…” La fel si cu plecatul de acasa… Ce s-a ales de toti acei tineri plecati de acasa? Au sfarsit in tot felul de medii dubioase – printre aurolaci, prostituate si alcoolici. Dar sansele de a ajunge „sus”, adica acolo unde inteleg ca este si acel „Bill”, cresc considerabil daca te mobilizezi sa faci ceea ce trebuie – sa inveti mai bine, sa te implici intr-o activitate extra-scolara sanatoasa si utila… De exemplu, daca el e cantaret, ar putea sa incerce sa invete sa cante la un instrument muzical… Trebuie sa isi gaseasca o motivatie, o alta suficient de puternica incat sa o tina si ocupata, si sa o ajute sa evolueze.

Apoi nu poti decat sa speri ca, odata cu trecerea timpului, se va vindeca emotional si va reusi sa fie cat se poate de pragmatica si sa inteleaga ca viata merge inainte chiar si in conditiile in care nu poti avea chiar tot ceea ce iti doresti. Si va ramane cu amintirea unui vis frumos de adolescenta…

Sper ca am reusit sa raspund (macar in parte) la intrebarea ta.

Cu prietenie,
Adrian

1 01 2009
Andreea

da. si iti multumesc

5 01 2009
Andreea

da iti multumesc intrun fel….k aku sa razgandit:D mai e un pic trista…;) dar ee…important e k ..nu mai plk s nu se mai…omoar..si cu scoala aku merge spre binisor…so zic asa….

6 01 2009
addsalu

Un pas a fost facut, insa nici ceilalti nu sunt mai putin importanti, sa stii. Prietena ta are in continuare nevoie de tine – si, apropo… e norocoasa sa aiba astfel de prieteni, carora chiar le pasa.

Cu prietenie,
Adrian

7 01 2009
Andreea :D

vreau sati spun k ajutando pe prietena mea…mai de fapt tu ajutando…
mam schimbat datorita tie sau dat tuturor mesajelor…
sau a siteului acesta
orcum vreau sa multumesc pt k nu vedeam cva ce era atat de important si atat de necesar……iti multumesc…..
pt k ma facut sami dau seama ce tb pt a merge mai departe
1 increderea in sine
2 curiozitatea,,,,
……care sunt extrem de inportante ma refer la curiozitate…..adik mai exact la….a invata si a cunoaste lucruri noi( sper k tiai dat seama……..)
iti multumesc……

Lasă un răspuns

