Dana HD

14 07 2008

buna sunt dana.

is intra 9la bilingv.am nevoie de ajutorul tau pt k mis disperata.am fkt o prostie cand aveam 14 ani shi ceva adik mam culcat k un baiat k care eram de un an.

or aflat ai mei shi neam mutat la hunedoara.tatal meu o plecat dinou in italia iar eu am ramas k sora shi mama mea.

mama mea numai suporta sa fiu k baieti.dar iio nu pot sa nu am prieten dar nu sa ma culk k el.acum de fiecare dat ma cert k ea imi striga mereu de ce sa intamplat.

ce ma fak mai nou ma pedepsit sa numai ies shi nu are incredere in min.iar sora mea are8 anishi baga multe strambe.dar eu fiind leu nu ma pot abtine shi i commentez.defapt imi spun parerea.

ce ma fak k numai supot…..vreau sa ma omor pe deopare iar p cealalta nu k ma gandesc k mai sunt atatea de fkt in viata.

ma doare cand imi striga.ajutama te rogggg.iar ea p toate prietenele mele le crede curve.

ce ma fak?????

dami un raspuns cat poti de repede te rogggg

Acțiuni

Information

One response

14 07 2008
addsalu

Dana,

Asa cum ti-a scris deja, ti-am facut o categorie numai a ta, unde vei regasi raspunsurile mele (si, probabil, si ale celorlalti membri ai grupului care vor dori sa iti scrie).

Iti atasez aici si raspunsul meu la scrisoarea ta, care sper sa fie doar prima, nu si ultima. Si sper sa revii cu vesti bune!

Iti scriam ca incerc sa inteleg, dar imi este destul de greu pentru moment. Asa ca am sa te rog sa ma ajuti sa inteleg exact despre ce este vorba. Spui ca esti in clasa a noua si ca ai facut o prostie pe la 14 ani si ceva. Cati ani ai acum?

Apoi, spui “nu pot sa nu am prieten dar nu sa ma culk k el”. Inteleg de aici ca vrei sa ai prieten, dar nu vrei sa te mai culci cu el. Am inteles corect?

Din putinele detalii pe care le am, inteleg ca ai facut o greseala la un moment dat. La fel ca multi alti tineri, sub presiunea prietenului tau si a “gastii”, probabil, a prietenilor care iti spun ca “e normal sa o faci”, ca “toata lumea o face”, probabil ca si din curiozitate, ai cedat si te-ai culcat cu el. Nu vreau sa ai senzatia ca incerc sa “te trag de urechi”. Nu am nici cea mai mica intentie. Insa vreau sa stii ca parerea mea este ca astfel de lucruri nu ar trebui sa se intample la varsta ta. Oricat de mult ti-ar placea sa nu auzi asta, nu cred ca esti pregatita (nici fizic, nici psihologic) pentru a-ti incepe viata sexuala. In fine, faptul este consumat. Trebuie sa te gandesti acum “pe unde scoti camasa”, mai ales ca mama ta, care a aflat, este extrem de suparata.

Pentru inceput, te-as ruga, pentru ca stiu ca poti avea aceasta maturitate, sa privesti lucrurile si din punctul de vedere al mamei tale. Stiu ca e greu, mai ales in contextul in care te-a pedepsit, mai ales in contextul in care ti-a interzis sa iesi afara si iti considera prietenele “curve”. Gandeste-te ca, daca ai fi in locul ei, ai vrea ca fetele tale sa aiba parte de tot ce e mai bun in viata. Sa aiba o casa a lor, sa aiba un rost in viata, sa aiba un serviciu bun si usor, sa nu se mai chinuie cat s-au chinuit ei, sa isi intemeieze o familie… Acum gandeste-te ca ai afla ca fiica ta, care e in clasa a noua la liceu, si-a inceput viata sexuala. Gandeste-te ca fiica ta este intr-o perioada extrem de importanta, din punctul de vedere al dezvoltarii sale psiho-sociale, dar si de vulnerabila. Exista posibilitatea de a ramane insarcinata, nu-i asa? Pentru ca nici o metoda contraceptiva nu este 100% sigura… In plus, te gandesti ca tanarul care s-a culcat cu “fata” ta probabil ca nu este la prima relatie. Chiar daca el pare de treaba, chiar daca pare sanatos, exista o probabilitate ca el sa fi contactat vreo boala venerica. Poate ca nu este una foarte mare, dar aceasta probabilitate exista. Acum, gandeste-te ca este vorba despre fata ta. Nu vrei ca aceste lucruri sa se intample. Cu toate astea, afli ca s-a intamplat. Esti teribil de suparata, si incepi sa cauti vinovatii… Fata ta, anturajul… prietenele, care te-au invatat la rau…

Probabil ca nu este intru totul asa, dar trebuie sa recunosti ca, privind lucrurile din aceasta perspectiva, incepi sa intelegi putin din reactiile ei si din masurile pe care le-a luat (chiar daca, poate, consideri ca a exagerat).

Ceea ce vreau sa subliniez aici este ca adevarul este pe undeva pe la mijloc – intre tine, care crezi ca exagerat cu pedepsele si cu reactiile, si intre mama ta, care crede ca iti poti ruina viitorul datorita unei intamplari pe care tu insati o consideri o greseala.

Ce e de facut?

Pai, in primul rand, inteleg ca te-ai mutat. Asta e un lucru bun, in principiu. O viata noua, prieteni noi, oportunitati noi. Ai posibilitatea de a o lua de la capat.

Deja ti-am spus cat de important este sa incerci sa intelegi reactia mamei tale. Si, probabil, cel putin in parte, sunt sigur ca intelegi. Sau cel putin ca incerci sa intelegi.

Imi dau seama ca nu este deloc usoara situatia ta. Imi dau seama ca te doare cand iti striga ca esti curva, pentru o greseala de moment. Trebuie sa stii insa ca increderea unui om, mai ales a unui parinte, se poate pierde extrem de usor, dar se recastiga foarte greu. Incearca sa vorbesti cu mama ta cat se poate de serios. Roag-o sa iti acorde putin timp si explica-i ce simti. Spune-i ca iti dai seama ca ai gresit si ca nu ai de gand sa mai repeti greseala. Incearca sa faci si tu, la randul tau, o serie de compromisuri – sa accepti ca, pentru o perioada de timp, sa nu mai iesi afara, sa o asculti, sa o ajuti la treaba… STIU ca este foarte greu ceea ce iti cer sa faci. Dar in acelasi timp sunt convins ca un parinte, oricat ar fi de suparat pe copilul lui, nu va ramane la infinit impasibil vazand ca acel copil INCEARCA sa se schimbe, sa ii faca pe plac. Mai devreme sau mai tarziu iti va da din nou voie sa iesi pe afara, mai intai o perioada scurta de timp, “doar pana la ora X… sau Y”, si apoi, incet-incet, iti va acorda din nou increderea de care te-ai bucurat.

Este foarte greu, e adevarat, mai ales ca ai si tu orgoliul tau, ambitia ta, dar, in acelasi timp, este cea mai sigura modalitate de a-ti recapata statutul. Ea vrea sa aiba certitudinea ca nu iti vei irosi viata. De aceea reactioneaza asa. Ajut-o sa poata avea din nou incredere in tine.

In privinta gestului de care vorbeai, te rog sa il scoti din ecuatie. La ce ti-ar ajuta? Te va ajuta sa iesi din nou afara? O va ajuta pe mama ta sa aiba din nou incredere in tine? Te va ajuta sa obtii ceea ce iti doresti de la viitorul care iti sta inainte? In nici un caz! Nu va aduce decat lacrimi si durere pentru cei care te iubesc, iar pentru tine nu va insemna decat SFARSITUL. Sfarsitul tuturor sperantelor, tuturor visurilor, tuturor posibilitatilor de a obtine ceea ce iti doresti de la viata.

Stiu si stim cat este de greu sa rezisti de unul singur in astfel de momente. Tocmai de aceea ma bucur ca mi-ai scris. Acum nu mai esti singura. Sunt si suntem aici pentru a te ajuta sa treci prin toate acestea. Suntem aici pentru a te asculta si ajuta. Capul sus, si bine ai venit!

Cu prietenie,
Adrian

Lasă un răspuns

