Dayanna (4)

14 05 2008

D-nului Adrian,
 
In primul rand vreau sa va multumesc pentru faptul ca ati avut bunatatea sa cititi ceea ce am scris si mai ales sa-mi si raspundeti la mesaj.

Numele meu este Dayanna si de un si jumatate locuim in Marea Britanie cu toata familia.Suntem la a doua casatorie si eu si sotul meu. Pentru el ii  multumesc la Dumnezeu in fiecare zi.E un om minunat si ma iubeste foarte mult.Avem impreuna o fetita care a implinit in 24 decembrie 2 ani.

Problema noastra este ca avem datorii foarte mari in Romania ,datorii care sunt si in nume propiu dar si in numele altor persoane.De 3 ani le-am platit lunar dar nu mai reusim sa le achitam.Sunt disperata si nu-mi mai gasesc linistea din cauza asta.

Sotul meu munceste foarte mult aici desi nu are voie sa faca efort fizic pentru ca rinichiul drept ii functioneaza doar 17% din el.Este inginer tehnolog si-a facut aici o firma de constructii.Lucreaza doar cu un singur om pentru ca nu ne permitem sa angajam pe cineva si nu stiu cat va mai rezista in ritmul asta.Eu nu pot munci pentru ca trebuie sa am grija de fetita noastra.

Am muncit foarte mult in Romania si acolo am cheltuit si bani in afaceri care nu au iesit si nu am inteles de ce pentru ca am facut totul ca sa mearga bine afacerea noastra .Am avut un restaurant si o cofetarie.Cofetaria desi era foarte apreciata a trebuit sa o inchidem pentru ca cei de la directia de sanatate ne-a spus ca nu respectam normele europene iar restaurantul fiind inafara orasului era rentabil numai sezonier.

Asa ca bani sau dus si in Anglia nu reusim sa castigam atatia bani de cat avem nevoie.
As duce fetita la gradinita dar si gradinita aici costa 600 de lire/lunar.Am incercat sa gasesc ceva de munca de la domiciliu dar nu am reusit pana acum.

Mi-a trecut prin cap si gandul sinuciderii….recunosc ..si stiu ca sunt egoista si dovedeste ca ma gandesc in primul rand la mine .Nu m-am gandit la asta din cauza ca avem greutati ci pentru ca vad doar esec in jurul meu profesional vorbind si pentru ca in adancul sufletului stiu ca eu aduc ghinion!

Va multumesc inca o data si o sa-i trimit si parintelui acest mesaj!
 
Cu multa stima,
Dayanna

Acțiuni

Information

One response

14 05 2008
addsalu

Dayana,

Din nou iti spun: sinuciderea nu este o solutie!

Sa presupunem, prin absurd, ca ai face-o. Incearca sa iti imaginezi rezultatele. Vrei sa facem acest exercitiu… un pic mai dur?
Ok. Tu… sa zicem ca ai scapa de datorii… Dar, daca cei care afirma ca suicidul este un pacat, atunci s-ar putea sa dai de alte „belele”…

Sotul tau… Spui ca are probleme de sanatate si se chinuieste din rasputeri sa munceasca pentru a va achita datoriile. Ce se va alege de el? Iti spun eu: va fi distrus. Poate ca intreaga lui capacitate de munca si de relationare ar fi distrusa. Poate ca nu va mai fi in stare sa munceasca nici atat cat o face in momentul de fata. Si atunci s-ar putea sa aiba, el si fetita voastra, alte probleme mult mai mari… De exemplu sa ajunga sa traiasca in strada… sau sa ii ia fetita cei de la asistenta sociala, pentru ca nu ii poate asigura cele necesare pe strada… sau pentru ca este prea distrus emotional pentru a putea avea grija de ea…

Si uite asa am ajuns si la fetita… Faptul ca nu o duci la gradinita nu este cel mai mare rau care i se putea intampla, nu-i asa? Are o mama – pe tine – care are grija de ea si care se straduieste sa ii ofere ceea ce ii ofera la gradinita. Daca nu te va avea nici pe tine, cu ce ramane? Gandeste-te ca tatal ei va fi in continuare ocupat cu munca, sa plateasca datoriile care, apropo, vor ramane in continuare, chiar daca tu ai capitula… In plus, ceea ce faci tu acum – ca ai grija de fetita – va trebui facut in continuare, nu-i asa? Trebuie sa poata sta cineva cu fetita… Deci, cheltuielile celor care vor ramane in urma ta vor creste, in loc sa scada, iar datoriile nu doar ca nu vor putea fi acoperite, dar se vor mari, la randul lor… Poate ca va opta sa o dea la gradinita… Asta inseamna inca… 600 de lire spuneai, nu? Dar cine va sta cu ea dupa ce iese de la gradinita? Mda… poate ca o varianta mai buna ar fi sa angajeze o bona… Hei… dar banuiesc ca sa angajeze o bona il va costa mult mai mult decat gradinita fetei, nu?

Cred ca nu e o solutie tocmai buna pentru nimeni, nu-i asa?

Nu privi la ce nu ai… Priveste mai degraba la ce ai: un copil, o familie, posibilitatea de a castiga mai mult decat in Romania… si, in definitiv, posibilitatea de a munci pentru a reusi sa iti acoperi o mare parte din datorii.

Nu cred ca este momentul sa te lasi prada disperarii. Mai degraba ridica-te, ia o foaie de hartie, ia-l pe sotul tau si puneti impreuna pe hartie care sunt variantele posibile pentru a incerca sa reduceti din datorii. Poate o refinantare a creditelor, pe o perioada mai lunga, dar cu ratele mult mai mici (chiar daca sunt impartite pe mai multi ani)… Poate vindeti ceva si reusiti sa mai achitati din datorii…

Refuz sa cred ca nu exista nici o solutie… Poate nu ati cautat suficient…

Asa cum ti-am spus, atat eu, cat si Radu ne vom ruga pentru voi. Capul sus si… inspiratie!

Cu simpatie,

Adrian

Lasă un răspuns

